مدير کارآفريني و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي :
مدير کارآفريني و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي برگزاري نمايشگاه توليدات مشاغل خانگي را در کاهش نرخ بيکاري، رونق کسب و کار و بهبود اقتصادي خانواده ها بسيار موثر خواند.
کد خبر: ۷۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷ 17 August 2015

به گزارش خبرنگار ما ؛ طاهري که در مراسم افتتاح نمايشگاه مشاغل خانگي شبستر سخن مي گفت افزود: به منظور معرفي و تبيين مشاغل خانگي و صنايع دستي، توسعه و ترويج فرهنگ مشاغل خانگي و فراهم نمودن زمينه هاي لازم براي فروش توليدات در شهرستان هاي استان برپا مي شود.

مدير کارآفريني و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي ضمن بيان اين مطلب در شبستر، يکي ديگر از اهداف اين نمايشگاه ها را آگاهي بيشتر مردم از مسائل کسب و کار و کارآفريني و افزايش سطح معيشت عمومي افراد کم درآمد جامعه خواند و گفت: در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي، با اتکاء به ظرفيت هاي بومي و تجربي خانواده ها که نقش موثري در ساختن آينده فرد و اقتصاد کشور دارند اين امور موجب کارآفريني و ارتقاء نظام کارآفريني مي شود.

وي افزود: با توجه به تصويب قانون مشاغل خانگي براي کساني که قادر به انجام کار در محيط بيرون از خانه نيستند مي توانند در خانه با حفظ شرايط خاصي فعاليت کرده و توليدات داشته باشند که اين نمايشگاه براي کسانيکه دسترسي آسان به بازار ندارند و يا بنگاه اقتصادي براي عرضه محصولات خود ندارند شکل گرفته است..

در اين مراسم که مدير کل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان، معاون فرماندار شبستر و جمعي از مسئولان منطقه نيز حضور داشتند، خدايي رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي شبستر هم در توضيحاتي گفت: اين نمايشگاه شامل 21 غرفه مي باشد که در آن کالاهايي که در بنگاه هاي کوچک و زود بازده توليد شده شامل کالاهايي همچون معرق کاري، خياطي، تابلو فرش، صنايع دستي وکار آفريني، وسايل تزئيني و... عرضه مي گردد.

اين نمايشگاه در محل مقبره شيخ محمود شبستري به مدت يک هفته از ساعت 9 صبح الي13 ظهر و 17 الي 21 شب پذيراي بازديد کنندگان وشهروندان گرامي خواهد بود.

خاطر نشان مي سازد تاکنون تعداد 2332 مجوز براي مشاغل خانگي در شهرستان شبستر صادر شده است و تعداد 614 نفر از طريق مشاغل خانگي به تسهيلات مربوطه معرفي شده اند ضمن آنکه مبلغ 17 ميليارد و 665 ميليون ريال از محل اعتبارات مشاغل خانگي پرداخت شده است تا کمکي در جهت توليدات مشاغل خانگي شهرستان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :