مدیر جهاد کشاورزی ری گفت: کوچ پاییزه عشایر مال‌رو این شهرستان با مساعد شدن هوا در مناطق قشلاقی از دشت لار در دامنه های البرز به جنوب پایتخت آغاز شد.
کد خبر: ۷۸۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 29 September 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شهرستان ری ۲۰۰ خانوار عشایر دارد که حدود ۳۵ هزار راس دام سبک از جمله گوسفند و بز را پرورش می‌دهند.

وی اضافه کرد: عشایر این شهرستان با تولید سالانه یکهزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز ۲۰ درصد از نیاز بازار مصرف مردم ری را تامین می‌کنند.

عباسی با اشاره به اینکه عشایر جنوب پایتخت از چهار ایل هداوند، کلهر، طایفه عرب صحنـایی و کلکوهی تشکیل شده‌اند افزود: عشایر این شهرستان در زمان قشلاق در روستاهای مسگرآباد، لپه زنگ، توتک، چهلقز، غنی‌آباد، درسن آباد، قلعه دیر، بلقیتاس، بند بیجین، حسن آباد و ‌کوره فرنگی از بخش‌های خاوران، چرمشهر و حسن آباد ری ساکن هستند.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی شهرستان ری در زمان کوچ عشایر طرح «پشتیبانی کوچندگان» را اجرا می‌کند که طی آن خدماتی از جمله تامین آب آشامیدنی بهداشتی، تامین آب شرب و واکسیناسیون دام و بازگشایی ایل راه‌ها ارائه می‌شود.

عباسی یادآور شد: ایجاد حمام‌های ضد کنه برای گوسفندان نیز در تامین سلامت دام‌های عشایر شهرستان ری در طول مسیر کوچ توسط جهاد کشاورزی به اجرا در می‌آید.

وی تصرف و انسداد ایل راه‌ها را از مهمترین خدمات برای عشایر در زمان کوچ عنوان کرد و گفت: جهاد کشاورزی به منظور بازگشایی راه‌های ایل‌رو و همچنین تامین نهاده‌های دامی نهایت تلاش خود را با عشایر خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار