ساخت ۴ سد سرشاخه گیر در مناطق نوشهر و تنکابن با هدف جلوگیری و کاهش از خسارت سیلاب تا دهه فجر امسال ساخته و افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۷۸۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 26 September 2019

 ۴ سد سرشاخه گیر در مناطق سیل گیر شهر‌های نوشهر و تنکابن دهه فجر امسال بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر با بیان اینکه کشاورزان و دامداران غرب استان بر اثر طغیان رودخانه‌های سیل آسا این شهرستان‌ها پارسال دچار خسارت‌های زیادی شدند گفت : برای جلوگیری از خسارت‌های سیل احتمالی ، ساخت ۴ سد سرشاخه گیر در غرب استان آغاز شده است که ۲ تا از این سد‌ها در حوزه تنکابن یک مورد آن در سرخرود و یک مورد دیگر نیز در نوشهر قرار دارد.
عبدالرضا سنگاری افزود : ساخت ۴ سد سرشاخه گیر در مناطق نوشهر و تنکابن با هدف جلوگیری و کاهش از خسارت سیلاب تا دهه فجر امسال ساخته و افتتاح می‌شود.
وی گفت : ساخت سد‌های سرشاخه گیر در حوزه تنکابن و رامسر نیز تا اوایل بهار سال ۹۹ افتتاح می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- نوشهر با اشاره به اختصاص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای جلوگیری از وقوع سیل پارسال در غرب مازندران گفت : ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیز امسال با توجه به تاکید مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای جلوگیری از وقوع سیل به غرب استان اختصاص یافت.
سنگاری افزود : برای پیشگیری از خسارت‌های سیل احتمالی امسال نیز ۲ عملیات مکانیکی و بیولوژیکی در غرب استان صورت گرفته است.
او گفت : عملیات مکانیکی انجام شده ایجاد سد‌های سرشاخه گیر و عملیات بیولوژیکی مانند کپه کاری و نبات کاری بوده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر افزود : جلساتی با استاندار مازندران صورت گرفته که برای کاهش خسارت‌های احتمالی سیل به مردم بودجه‌ای از طرف استانداری نیز به غرب استان اختصاص یابد تا در ۵ سال آینده هیچ مشکلی از بابت سیل غرب استان را تهدید نکند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار