معاون استاندار ایلام؛
معاون استاندار ایلام به تردد ۵۲۹ هزار زائر از مرز مهران در ۲۰ روز ماه محرم امسال اشاره و یادآوری کرد: این میزان در مقایسه با مشابه سال گذشته یعنی تردد ۱۸۱ هزار زائر از رشد چند برابری برخوردار است.
کد خبر: ۷۸۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 24 September 2019

به گزارش تابناک ایلام، احمد کرمی به سفر وزیر راه به استان ایلام و و بازدید وی از مسیر دهلران به اندیمشک و مهران اشاره کرد و اظهار داشت: وزیر در این بازدید بر تسریع در احداث باند دوم این مسیر تاکید کرد.

به گفته وی با توجه به ضرورت و همچنین تاکید وزیر راه احداث باند دوم محور دهلران -اندیمشک- مهران بزودی عملیاتی می شود ضمن آنکه وزیر دستور حذف نقاط حادثه خیز نصریان نیز داده است.

کرمی به پنج استان معین در حوزه تکمیل زیرساخت های ارتباطی و رفاهی ایلام و ۱۹ استان معین در حوزه موکب ها وپذیرایی از زائران اشاره کرد و گفت:همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان پای کار هستند و از قبل تقسیم وظایف نیز انجام گرفته و در زمینه پذیرایی و اسکان اضطراری و سایر موضوعات اربعین مشکلی نداریم.

 

معاون استاندار ایلام به تردد ۵۲۹ هزار زائر از مرز مهران در ۲۰ روز ماه محرم امسال اشاره و یادآوری کرد: این میزان در مقایسه با مشابه سال گذشته یعنی تردد ۱۸۱ هزار زائر از رشد چند برابری برخوردار است.

 

کرمی به خروج ۲۲۰ هزار زائر ایرانی در این مدت گفت: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته ۵ برابر شده است.

 

وی به تدابیر لازم برای استقرار موکب ها و اسکان اضطراری در مهران و سایر شهرستان ها اشاره و افزود: برنامه ریزی برای استقرار ۳۱ موکب دائمی در استان برای پذیرایی از زائرین در دستور کار است و برای شهرستان دهلران نیز نقاطی پیش بینی شده و در سال های آینده عملیاتی خواهند شد.

 

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: در این زمینه ۱۸۵ میلیارد ریال به شهرداری ها،راه و شبکه های آبیاری و زهکشی در این شهرستان اختصاص یافت.

 

وی گفت: در بحث اربعین نیز سه میلیارد ریال به شهرداری دهلران و موسیان برای زیرساخت ها اختصاص یافت.

 

فرماندار دهلران هم با اشاره به اینکه دهلران یکی از گلوگاه های تردد زائرین عتبات عالیات می باشد گفت: توجه به زیرساخت های شهرستان و رفع نیازمندی ها و برنامه ریزی برای استقبال از زائرین در دستور کار همه متولیان و مسئولان باشد.

 

مجید عسگری بر ضرورت توجه ویژه به محورهای مواصلاتی و بویژه ۲۴۰ کیلومتر مسیر دهلران به مهران و اندیمشک تاکیدکرد و افزود: نصب تابلوهای راهنمایی و هشدار دهنده در مسیرها،لکه گیری جاده ها،حل مشکلات کمربندی دهلران و حذف نقاط حادثه خیز از ضروری است.

 

وی برپایی موکب ها و استفاده از استان های معین و نظارت بر پخت و پز را یادآور شد و گفت: استقرار پلیس راه، اورژانس جاده ای و پایگاه های هلال احمر در دستور کار قرار گیرد.

 

عسگری بر تدابیر لازم برای اسکان اضطراری تاکید کرد و گفت: تخصیص قیر یارانه ای به شهرداری ها و اعتباراتی برای اربعین و ممنوعیت پارک در خیابان اصلی شهر دهلران در زمان اوج تردد زائران اربعین از دیگر موضوع ها هستند.

 

فرماندار دهلران بر ضرورت ادامه رایزنی ها برای استفاده از مرز چیلات برای اربعین تاکید کرد و گفت: رایزنی ها با طرف عراقی در این زمینه همچنان ادامه دارد اگر چه ما در این زمینه مشکلی نداریم.

 

دبیر کمیته مشارکت های مردمی اربعین استان هم گفت: امسال در شهرستان دهلران ۲۵ موکب برای اربعین مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

 

علی چراغی از ۱۹ استان معین برای کمیته مشارکت های مردمی استان خبرداد و افزود: از پنجم تا ۱۵ مهرماه موکب ها مستقر و از هفدهم مهرماه تا دوم آبان ماه جاری موکب ها آماده خدمت به زائران هستند./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار