پای درد و دل اهالی سرآسیاب کرمان؛
در بحث نا امنی این منطقه با اهالی این منطقه که صحبت می کردیم از وفور دزدی ها ، خسارت به اموال دولتی ، دزدی های سیم ها برق و حتی ناامنی در برگزاری مراسم مذهبی و اعتقادی این محله ابراز گله‌مندی داشتند .
کد خبر: ۷۸۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ 26 September 2019

به گزارش «تابناک» کرمان، منطقه سرآسیاب یکی از منطقه‌های قدیمی شهر کرمان است با آب و هوای معتدل و مطبوع مجاورت داشتن این منطقه با کوه‌های صاحب الزمان ( عج) تفرجگاه‌های اطراف آن اهمیت این منطقه را نمایان ساخته است .

منطقه سرآسیاب کرمان هم حق دارد از امکانات شهری برخوردار باشد

این منطقه با وسعت بیش از 3 /7 کیلومتر مربع معادل 432 هکتار در قسمت جنوب شرقی کرمان واقع شده است که در سالیان اخیر به دلیل ارزان قیمت بودن زمینها با هجوم اتباع افغانی و افراد غیربومی روبه‌رو شده و وسعت آن روز به روز در حال افزایش است.
دیگر خبری از دل انگیزی هوا، وجود درختان انار، تاک‌های درهم تنیده و صحراهای جالیزی میوه‌های رنگارنگ در این منطقه که روزی چشم ها را نوازش می داد و منطقه ای استراتژیک و مهم برای شهر کرمان بود نیست این منطقه حال تبدیل به صحرایی خشک بدون آب و علف شده است .
خشکسالی‌های اخیر و مشکلات و تنش‌های آبی این منطقه تغییری محسوب در شکل و ظاهر این منطقه ایجاد کرده است به طوری که دیگر نه خبری از باغات سرسبز این منطقه است نه صیفی جات نه میوه‌های آن ، منطقه سرآسیاب به منطقه ای بلااستفاده در گوشه ای از شهر کرمان تبدیل شده است که گویا هیچ ارگان یا مسئولی در قبال آن مسئولیتی ندارد و آن را رها کرده اند .
طبق آماری که از مراکز بهداشت منطقه سرآسیاب گرفته شده است در این منطقه جمعیتی حدود 55 هزار نفر سکونت دارند ، اما متأسفانه وجود اتباع افغانی که گاهاً فاقد هویت و شناسنامه هستند بر جمعّیت و شلوغی این منطقه افزوده است .

ناامنی در سرآسیاب بی داد می کند

در سالیان اخیر بدلیل نا کارآمد بودن مسئولان این منطقه این منطقه به یکی از مناطق جرم خیز در شهر کرمان تبدیل شده است در این محله خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر با خیالی راحت و آسوده فارق از نگرانی و تنش های ناشی از برخورد نیروی های انتظامی و امنیتی به کار خود مشغول هستند و دم و دستگاه و حکومتی برای خود راه انداختن و بسیاری از جوانان و زن و کودکان این منطقه را اسیر اعتیاد کرده اند . که این خود باعث تشدید ناامنی در این منطقه شده است.
در بحث نا امنی این منطقه با اهالی این منطقه که صحبت می کردیم از وفور دزدی ها ، خسارت به اموال دولتی ، دزدی های سیم ها برق و حتی ناامنی در برگزاری مراسم مذهبی و اعتقادی این محله ابراز گله‌مندی داشتند .
آقای عسکری از اهالی این محله به خبرنگار ما گفت: در شب تاسوعای ماه محرم سال گذشته در مسجد جامع این محله که یکی از مساجد با قدمت و قداست شهر کرمان است افرادی اوباش با اسپری فلفل به سمت عزاداران امام حسین ( ع) حمله کردند و باعث بهم زدن مراسم مذهبی این مسجد شدند که گزارش آن در کلانتری محل موجود است ولی تا به حال به نتیجه نرسیده است این اتفاق مجدد در شب نوزدهم ماه رمضان امسال در قسمت خانم های مسجد رخ داد که تعدادی را راهی بیمارستان کرد ولی باز از طریق کلانتری محل به جایی نرسیدیم . این شد که خود اهالی و جوانان بسیجی تصمیم گرفته اند شخصاً از مراسم مذهبی و اعتقادی مسجد خود مواظب کنند به گونه ای که در محرم از اراذل اوباش و جوانانی که با انداختن لیزر به سمت عزاداران و دادن فحش و بی‌احترامی و مزاحمت ها و... باعث بهم زدن هیأت عزاداری می‌شدند چند فقره چاقو ، اسپری فلفل ، لیزر ، زنجیر ... گرفته شده که آن ها را تحویل کلانتری محل داده‌ایم و گزارش آن را هم داده‌ایم . ایشان وجود نیروی امنیتی و کلانتری مسئول و پیگیر که امنیت را در این منطقه بیش از پیش ایجاد کند را از ضروریات مهم این منطقه دانست و گفت : سخن من را به گوش مسئولان مربوطه برسانید خواهش دارم که خودشان از اهالی و خود کلانتری پیگیری کنند که چه اتفاقاتی در این محله می افتد و کسی پاسخگوی ما نیست و کمکی برای برقراری امنیت در این محله نمی کند .

جایگزینی خاک باارزش با نخاله‌های ساختمانی

در این محله خیابانی است بنام شهید اشرف گنجویی که در مجاورت کوه واقع شده است سالهای متمادی است که خاک برداری ها برای معادن شن و استفاده‌های دیگر انجام می شود که گودالهای عمیقی ایجاد کرده است که خطرات جانی و ناامنی در این منطقه ایجاد کرده است و خاک با ارزش این منطقه را نابود کرده‌اند حال با نخاله های ساختمانی از قسمتهای مختلف شهر سعی در پر کردن این گودال ها دارند اینکه این راهکار فکر چه مسئولی بوده خود جای سوال دارد !

فقط زمانی مسئولی بیایید کاری انجام می شود

اهالی این محله از مسئولان شهر کرمان گلایه مند بودند یکی از از این اهالی به خبرنگار ما گفتند: زمانی که دکتر فدایی استاندار کرمان به این محله آمدند ما گوشه ای از مشکلاتمان را به گوش ایشان رسانیدم که شهرداری در همان برهه زمان لگه گیری خیابان و آسفالت بعضی از کوچه ها را انجام داد و رفت.
این وضع باشد تا سالیان دیگر تا مسئولی بیایید و وضع این محله را ببیند شاید دلش به رحم بیاد و برای ما کاری کند . این محله هیچ فضای سبزی ندارد یک پارک درستی ندارد ، مرکز خریدی ندارد ، باشگاه ورزشی درستی ندارد ، هیچ گونه امکانات رفاهی و اجتماعی ندارد ، امنیت ندارد آخر این حرف ها را تا کی ما باید بزنیم و مسئولان قول همکاری بدهند اما فردای آن انگار نه انگار همه چیز به فراموشی سپرده شود ، مگر ما جزو کرمان نیستیم فرزندان ما حق شادی ندارن و ... این همه عوارض شهرداری و مالیات می دهیم کجا خرج می شود چرا محله سرآسیاب این همه عقب مانده است ؟ چرا به این محله نگاه نمی کنید ؟
امید است که مسئولین مربوطه به طور جدی خود از نزدیک مشکلات این محله و سایر محله های شهر کرمان را بررسی کنند و قدمی موثر و مفید برای آبادانی شهر کرمان بردارند .
خبرنگار : کمالی فرد
انتهای پیام/*

برچسب ها: سراسیاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار