مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: استودیو اختصاصی الفبا آموزش و پرورش ایلام در شبکه‌ سیمای استان به‌منظور آگاهی بخشی‌های بیشتر و روشنگری در رابطه با مسائل مختلف، در حال راه‌اندازی است.
کد خبر: ۷۸۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ 22 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ اسفندیار رستمزاد مدیرکل آموزش و پرورش ایلام، گفت: در هر کشوری آموزش و پرورش محور توسعه است و فعالیت‌های امروز این نظام آموزشی بسیار مهم و ارزشمند است.

وی افزود: آموزش و پرورش ایلام با داشتن 1270  فضای آموزشی با بیش از 100 هزار دانش‌آموز فعال است.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام اظهار کرد: فعالیت‌های المپیادی علمی آموزش و پرورش ایلام تا قبل از سال 93 جایگاهی در سطح کشور نداشت، که با برنامه‌ریزی و استعدادیابی، این فعالیت‌ها در سال‌های 98_97_96 با کسب مقام‌های متعدد کشوری مواجه شد.

وی در ادامه از راه‌اندازی استودیو اختصاصی(الفبا) آموزش و پرورش استان ایلام در شبکه‌ سیمای استان خبر داد و عنوان کرد: به‌منظور برداشتن فاصله‌ی بین مسوولین و مردم، آگاهی بخشی‌های بیشتر و روشنگری در رابطه با مسائل مختلف، آموزش و پرورش استان اقدام به انعقاد تفاهم نامه‌ای به شماره 5800/46513 با صداوسیمای مرکز ایلام کرده است که مراحل ساخت استودیو و تولید محتوا در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی 97_98 بیش از 19 میلیارد ریال تجهیزات آموزشی اداری، بهداشتی و ورزشی برای مدارس استان ایلام خریداری شده که نسبت به سال قبل بیش از ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

رستمزاد ادامه داد: این تجهیزات شامل کامپیوتر، چاپگر، اسکنر، دیتا پروژکتور، میز و صندلی آموزشی، لباس ورزشی، راکت، کفش، پکیج حرکات اصلاحی، فشارسنج، ترازو، صابون مایع، خمیردندان و … است.

وی یادآور شد: بیش از نیمی از جمعیت دانش‌آموزی این استان مربوط به مقطع ابتدایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: از مجموع دانش‌آموزان این استان 54 هزار و 791 نفر در مدارس ابتدایی دولتی و غیردولتی و 44 هزار و 668 نفر در دوره‌های متوسطه اول و دوم دولتی و غیردولتی تحصیل خواهند کرد.

وی اضافه کرد: سال‌جاری در چهارمین دوره المپیاد کشوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازشناختی، زهرا نوری دانش‌آموز مرکز استعدادهای درخشان فرزانگان ایلام موفق به دریافت تندیس طلا شد.

رستمزاد تاکید کرد: فرهنگیانی که در سیستم اداری خدمت می‌کنند بیش از ۱۳ ماه است که اضافه کار نگرفته‌اند و در صورت تداوم این وضعیت دیگر رغبتی برای ماندن در ادارات نخواهد ماند و ادارات از نیروهای کیفی خالی می‌شوند.

وی ادامه داد: حق‌التدریس فرهنگیان در سال گذشته پرداخت نشده و با توجه به ایجاد اضافه‌کار در امسال، معلمان از گرفتن اضافه تدریس جدید امتناع می‌ورزند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار