معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش، یافتن سازوکار مناسب برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اجرای طرح‌های زیرساختی این منطقه را از مهمترین اقدامات و کارکردهای ۶ ماه نخست امسال قلمداد نمود.
کد خبر: ۷۸۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 16 September 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان، ناصر آخوندی دوشنبه در یک نشست خبری با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش طی ۶ ماهه نخست سال ۹۸ و برنامه‌های آتی این سازمان را توضیح دادند شامل؛ تکمیل طرح‌های نیمه تمام، مدیریت پرداخت هزینه‌های جاری سازمان، برنامه ریزی و اجرای طرح‌های زیرساختی مؤثر اقتصادی از مهمترین اقدامات این معاونت طی دوره شش ماه بوده است.

وی همچنین، تدوین برنامه راهبردی اقتصادی از جمله ترسیم نقشه راه برای مجموعه معاونت های سازمان و تدوین فرصتهای سرمایه گذاری را از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش در شش ماه اول امسال ذکر کرد. 
آخوندی اضافه کرد: در این زمینه کتاب فرصت‌های سرمایهگذاری کیش با شناساسی و معرفی زمینه ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری تدوین شده که این مجموعه شامل ارائه ۳۳۰ فرصت سرمایه گذاری به ارزش ۱۵۵ هزار میلیارد است . 
وی همچنین اضافه کرد: این مجموعه به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده و به سایر زبانها از جمله عربی نیز ترجمه خواهد شد تا در رویداد اینوکس کیش ارائه شود. 
معاون اقتصادی سازمان منطقه ازاد کیش با اشاره به وجود ۱۵۸ پروژه نیمه تمام در این جزیره افزود: در این زمینه با تشکیل یک کارگروه ویژه، مجموعه این طرح ها از ابعاد مختلف مورد بررسی  قرار گرفته و برای از سرگیری فعالیت این پروژه ها چاره اندیشی شده است. 
وی تشریح کرد: مجموعه پروژه های نیمه تمام، مساحتی افزون بر ۳میلیون متر مربع معادل ۴.۳درصداز خاک جزیره را شامل می شود که برای از سرگیری فعالیت و تکمیل این پروژه ها در ۶ماه گذشته بیش از یکصد جلسه با ۲۰۰۰ نفر ساعت کار برگزار شده است.   
آخوندی افزود: در نتیجه این جلسات برای ۴۵ پروژه راهکارهای مناسب تعیین شده که با تکمیل مستندات و مدارک بخش خصوصی راهاندازی خواهد شد.
وی اعلام کرد: از مجموع ۴۵ پروژه بررسی شده ۱۶ پروژه آن مربوط هتل و مراکز اقامتی است که در صورت راه اندازی این طرح ها، ۳هزار اتاق به ظرفیت اقامتی و پذیرش مسافر کیش اضافه می شود. 
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این نشست توضیح داد: با توجه با راهکارها و جلسات متعدد، چندین پروژه شامل مجموعه مسکونی رویای زندگی با ۸۰۲ واحد، پروژه مسکونی دامون ساحلی۲، طرح توسعه ترمینال بین المللی فرودگاه، طرح لایروبی بندر تجاری کیش، پروژه تجاری پردیس۳، مجتمع مسکونی ۱۱۵ واحدی  سرو، واحد صنعتی کیش چوب، شرکت داروسازی "سوری نت" از مجموعه کیش مدیکال ، هتل ۵ ستاره مجموعه ماکیتا کیش، هتل ۵ستاره ورزشی، اولین هتل ویژه خدمات درمانی و گردشگری سلامت در غرب جزیره ، پروژه ونیز کیش شامل شهرک ویلایی با امکانات گردشگری از جمله طرحهایی است که مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم برای راه اندازی و تکمیل آنها صورت گرفته است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار