مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: کاشت زعفران در مزارع شهرستان ایذه از هفته جاری آغاز شد.
کد خبر: ۷۸۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 23 September 2019

مصطفی هنرمندیان با بیان اینکه کار کشت زعفران برای سومین سال پیاپی در ایذه آغاز شده، افزود: با توجه به میزان بارندگی، حاصلخیزی خاک و ارتفاع از سطح دریا، اقلیم شهرستان ایذه مناسب کشت طلای سرخ است.

وی با بیان اینکه کشت پیاز زعفران از اواخر شهریور تا اواخر مهر ادامه دارد ، بیان کرد: کار برداشت این محصول از نیمه دوم آذر آغاز و تا اوایل دی به طول می انجامد.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه سطح زیر کشت زعفران ایذه را بیش از ۲۰ هکتار بیان کرد و گفت: در سال زراعی گذشته حدود ۱۵ هکتار از مزارع ایذه به کشت این محصول اختصاص یافته بود و با توجه به بازده خوب آن، به سطح زیر کشت افزوده شده است.

وی با بیان اینکه میزان برداشت زعفران در سال زراعی گذشته یک هزار و ۵۰۰ گرم در هکتار بود، خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری میزان برداشت در هکتار به یک هزار و ۸۰۰ گرم برسد.

هنرمندیان از برگزاری کلاس آموزش کاشت، داشت و برداشت زعفران در روز چهارشنبه خبر داد و ادامه داد: کشاورزانی که به کشت زعفران تمایل داشتند در این کلاس حضور پیدا کرده و از روش‌های نوین کاشت، داشت و برداشت این محصول آگاهی پیدا کردند.

زعفران تولید ایذه در شرق خوزستان که در سال های اخیر به صورت آزمایشی کشت شده به دلیل کیفیت آب ، خاک و هوای معتدل از مرغوبیت بالایی برخوردار است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار