در سال تحصیلی جدید؛
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال مدارس خوزستان به دلیل کمبود معلم ۲ نوبته می‌شوند تا کلاسی در استان به خاطر کمبود نیرو، بدون معلم نماند.
کد خبر: ۷۸۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 22 September 2019

علی رفیعی در شورای آموزش و پرورش استان در سرسرای استانداری خوزستان با اشاره به اینکه ۹۱ درصد مدارس استان در سال تحصیلی گذشته درنوبت صبح فعال بودند بیان کرد: استان با کمبود ۹ هزار معلم مواجه است لذا  امسال برای اینکه در آموزش با مشکل مواجه نشویم اغلب مدارس استان را  در ۲ نوبت فعال خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: با ۲ نوبته کردن مدارس معلم ها در نوبت عصر هم می توانند تدریس کنند و با توجه به مشکلات اقتصادی و سخت بودن تامین تجهیزات و لوازم مورد نیاز مدارس با این کار می توان از تجهیزات مدارس در ۲ نوبت استفاده  شود.

وی گفت: در یک نوبته بودن مدارس بسیاری از مناطق استان با مشکل فضای آموزشی مواجه بودند که با ۲ نوبته شدن این مشکل نیز حل می شود.

رفیعی بیان کرد: توزیع نیروی انسانی و معلم در مناطق محروم استان خوب نیست و از نیروهای با تجربه و با کیفیت در این مناطق استفاده نمی شود، باید با توزیع مناسب نیروها عدالت آموزشی در تمامی استان رعایت شود.

 بازنشستگی ۲ هزار و ۹۰۲ نیروی فرهنگی استان 

 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه این نشست گفت: امسال ۲ هزار و ۹۰۲ نیروی فرهنگی در خوزستان بازنشسته شدند این در حالی است که تنها یک هزار و ۴۹۷ نیروی فرهنگی از دانشگاه فرهنگیان و به صورت سرباز معلم و یا از حوزه علمیه جذب شدند.

محمد رضا کرم نیا بیان کرد: ۱۰ هزار مدرسه در قالب ۴۳ هزار و ۴۰۹ کلاس درس برای آغاز سال تحصیلی جدید در خوزستان آماده هستند .

وی در ادامه با اشاره به ثبت نام ۹۶ درصد جمعیت دانش آموزی استان در سامانه سناد( سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان) بیان کرد: ۹۶۰ هزار دانش آموز خوزستان در سامانه سناد ثبت نام شدند و بالغ بر ۶۰ هزار دانش آموز دیگر باید در این سامانه ثبت نام شوند.

کرم نیا گفت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز به کار مدارس از نیروی انتظامی و پلیس راهور تقاضا داریم که برای حفظ امنیت و سلامت دانش آموزان نهایت همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشند.

خوزستان در ۲ سال گذشته با کمبود ۱۶ هزار نیروی معلم مواجه بود که طی این مدت هفت هزار معلم به صورت حق التدریس جذب آموزش و پرورش شدند و در حال حاضر استان ۹ هزار معلم کمبود دارد.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه با ۵۷هزار معلم در مقاطع مختلف ، مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار