بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در طرح مشق احسان اقدام به تهیه 20هزار بسته لوازم‌تحریر برای دانش‌آموزان مناطق محروم خوزستان کردند که توزیع این بسته‌ها از امروز آغاز شد.
کد خبر: ۷۸۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 21 September 2019

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در مراسم ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) که صبح امروز و به مناسبت توزیع 20هزار بسته لوازم‌التحریر در استان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در هر کجای دنیا که رگه‌ای از خوبی وجود دارد شاهد حضور اهل‌بیت (ع) هستیم و شیعیان نیز از آن جهت که باید بیشترین شباهت را به اهل‌بیت(ع) داشته باشند موظف‌اند در هر جایی که نکته برجسته‌ای وجود دارد حضور پیدا کنند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: مدافعین حرم نیز اینچنین بودند و هر گره و سختی‌ای که در عملیات ایجاد می‌شد این فرزندان ایران زمین بودند که حضور داشتند و امروزه هر عزتی که شاهد آن هستیم به برکت خون همین شهدا است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: اگر از روی انصاف خواسته باشیم اظهار نظر کنیم به راستی خدمات ارزشمند بنیاد برکت در کل کشور و به صورت ویژه در استان خوزستان چشمگیر است.

در ادامه این مراسم معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان بیان کرد: مشاهده ناعدالتی و نابرابری در حوزه آموزش و پرورش قابل قبول نیست و باید به سمت کاهش نابرابری های آموزشی در سطح استان گام برداریم.

علی حسین حسین زاده ادامه داد: حمایت از دانش آموزان مناطق محروم برای ادامه تحصیل و ایجاد فضاها و مدارس مناسب در مناطق کم برخوردار استان نابرابری های آموزشی را کاهش می دهد.

وی گفت: طرحهای مختلفی در آموزش و پرورش استان برای توزیع عدالت آموزشی در استان تدوین و عملیاتی شد که از جمله این طرح ها می توان به طرح شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و حمایت از دانش آموزان مناطق محروم برای ادامه تحصیل اشاره کرد.

حسین زاده ادامه داد: طرح جوانه‌ها نیز برای حمایت از دانش‌آموزان محروم برای نخستین بار در سال گذشته برگزار شد که در قالب این طرح با برگزاری آزمون در این مناطق به یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز با استعداد بورسیه تحصیلی پرداخت شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: اجرای چنین طرح هایی می تواند در ادامه تحصیل دانش اموزان مناطق محروم و توزیع عدالت آموزشی بسیار تاثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام خضیراوی، امام جمعه شهرستان کارون نیز عنوان کرد: با استناد به آیات و روایات، ساختن یک جامعه پرتحرک و باانگیزه که برای تحقق سعادت بشر مورد نیاز است یکی از آرمان‌های اسلام است.

وی افزود: امروزه نیز در احسان به مردم شاهد این تحرک و انگیزه در جامعه هستیم  و در بحران سیل و زلزله جوانان ما علی‌رغم اینکه این حجم از حضور جهادی قابل تصور نبود اما پای کار آمدند و کارهای عظیمی انجام دادند.

امام جمعه کارون ضمن تقدیر از اقدامات بنیاد برکت بیان کرد: بنیاد برکت طرح‌های بابرکتی را در استان خوزستان پیاده کرد و در حقیقت با دیدن این برنامه‌ها امیدوار شدیم.

وی افزود: البته این طرح‌ها نسبت به ظرفیت استان ما کم است و میتوانیم کارهای بزرگتری انجام دهیم؛ مطمئنا اگر روحیه جهادی در مجموعه‌های اداری ما تزریق شود اقدامات قابل توجهی صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار