امید قادری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امروز تفاهم نامه‌ای با دانشگاه رم ایتالیا برای مستندنگاری و مطالعه معبد آناهیتا، مسیر ساسانی و سنگ برجسته ثلاث باباجانی امضا می‌شود.
کد خبر: ۷۸۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ 21 September 2019

امید قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه از شروع پروژه‌های جدید مثل تکمیل زیرساخت‌های کردشگری خبر داد و گفت: پیشنهاد بودجه‌ای ما ۹۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های مختلف در حوزه گردشگری استان بوده که با تخصیص آن، پروژه‌ها را شروع می شود. این پروژه‌ها شامل ساماندهی سراب‌ها و روستا‌های هدف گردشگری، زیرساخت‌های روستایی مثل سنگ فرش پیاده رو‌ها و برق کشی که به تفکیک شهرستان‌ها مشخص و اعلام شده است، می باشد. همچنین احداث ۴ پروژه بازارچه صنایع دستی ثابت در شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو، قصرشیرین و پاوه که جز پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است در برنامه های میراث فرهنگی قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به مرمت آثار تاریخی افزود: امروز تفاهم نامه‌ای با دانشگاه رم ایتالیا برای شروع مستندنگاری و مطالعه معبد آناهیتا، مسیر ساسانی و سنگ برجسته ثلاث باباجانی امضا می شود. همکاری مشترک با ایتالیا می‌تواند در راستای مطالعات باستان شناسی، مرمتی و پیشینه آن‌ها موثر باشد که در صورت اجرا یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مطالعاتی در حوزه‌های میراث فرهنگی استان در طی سنوات اخیر است.

قادری در پایان تصریح کرد: مرمت بازار چاله حسن خان شروع و در حال انجام و طاق زنی بازار واقع در خیابان آیت الله زرندی نیز در برنامه‌های آینده قرار دارد. معارض شخصی حدفاصل بین بازار تا سه راه نواب نیز در صورت همکاری مالکین، مرمت و ترمیم می‌شود. مرمت‌ پل چهر به زودی آغاز شده و خانه‌های تاریخی و مناطق گردشگری که بر اثر سیل آسیب دیده اند نیز مشخص و در سامانه ستاد بحران ثبت و به محض دریافت ابلاغ بحرانیه آن عملیات شروع شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار