رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی فارس با توجه به نزدیک شدن ماه مهر و بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی، توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه کرد.
کد خبر: ۷۸۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 20 September 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مهدی نعمایی گفت: فرماندهی انتظامی استان فارس با شروع ماه مهر طرح‌های ویژه‌ای در خصوص برقراری نظم و امنیت دانش آموزان با استفاده از تمام توان و امکانات موجود در دست اقدام دارد و بهترین امنیت را مانند سال‌های قبل برای خانواده‌ها به ارمغان خواهد آورد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: رعایت قوانین و مقررات، توجه به نکات پیشگیرانه و همکاری والدین و دانش آموزان با پلیس، در پیشگیری بسیاری از جرائم تاثیرگذار بوده و امنیت اجتماعی پایدار را به دنبال خواهد داشت.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس تاکید کرد: والدین قبل از شروع ماه مهر با همکاری و مشورت مدیران مدارس نسبت به تعیین سرویس‌های دارای مجوز دانش آموزان اقدام کنند.

نعمایی از شهروندان خواست از پارک بی مورد خودرو در مقابل مدارس که احتمال ایجاد مزاحمت برای سایرین را دارد خودداری کرده و در صورتی که والدین مجبور به سرویس دهی فرزندان خود باشند، دقایقی زودتر از منزل خارج شوند تا با شتاب و عجله رانندگی نکنند.

او گفت: در صورتی که دانش آموزان مسیر مدرسه را پیاده طی می‌کنند به آن‌ها بیاموزید کوتاه‌ترین راه و مسیر‌هایی که واحد‌های گشت پلیس تردد دارد انتخاب کنند.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید اگر وسیله نقلیه‌ای در مسیر تردد آنان ایجاد مزاحمت می‌کند، شماره پلاک آن را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند، به خانواده‌ها توصیه کرد: به فرزندان خود بیاموزید با افرادی که از آن‌ها شناخت کافی ندارند و یا فاصله سنی زیاد با آن‌ها دارند، معاشرت و دوستی نکنند.

او در توصیه به دانش‌آموزان عنوان کرد: همانطور که می‌دانید بهترین و خیرخواه‌ترین مشاوران شما، والدین هستند، پس هر وقت دچار مشکل شدید بلافاصله مسئله را با والدین خود و اولیای مدرسه در میان بگذارید و سعی کنید اطلاعات و مشخصات فردی از قیبل نشانی و شماره تلفن منزل را به همراه داشته باشید تا چنانچه حادثه‌ای پیش آمد در اسرع وقت به شما کمک رسانی شود.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس تصریح کرد: والدینی که در روز اول مهر، فرزندان خود به خصوص اولی‌ها را سرویس دهی می‌کنند، با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در همان ساعت اول شروع مدارس احترام به قانون را به آن‌ها بیاموزند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار