کد خبر: ۷۸۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 19 September 2019
اوایل هفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد طی بازدیدی سرزده به سراغ جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد رفت و در این بازدید هم تذکراتی داد و هم توصیه هایی داشت و البته از برخی اقدامات این دستگاه هم تفدیر کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کریم بنام فعال رسانه ای در گزارشی تحلیلی به تبیین این بازدید پرداخته است .
در این مطلب آمده است : این روزها جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و الیاس تاج‌الدینی در راس این سازمان بزرگ، در کانون توجه هستند و استاندار نیز برای ماندگاری کارنامه مدیریتش، دست روی سازمانی گذاشت که 50 درصد مردم مستقیما با آن کار دارند.
حسین کلانتری آنگونه که وعده داده بود، بازدیدهای سرزده‌اش از ادارات را آغاز کرد و در اولین گام به سراغ سازمانی رفت که کلید تولید و رونق سفره‌های مردم را در دست دارد.

جایی که الیاس تاج‌الدینی و همکارانش تلاش کرده‌اند تا عملکردی بهتر از گذشته داشته باشند و برخی نقایص این سازمان عریض و طویل را مرتفع کنند.

تاج‌الدینی، در حدود 18 ماهی که به صندلی ریاست رسید، پاسخگویی به مردم را به دل مزارع برد و همگام با برخی طرح‌های کشوری، مهندسان ناظر و کارشناسان پهنه را به دل روستاها برد تا در نقطه صفر تولید، صدای کشاورزان شنیده و به درخواست‌های آنان رسیدگی شود.

اگر چه محدودیت‌های شدید مالی و شرایط خاص کشور اجازه درخشان شدن این سیاست خوب مدیریتی را آنگونه که باید نداد، اما واقعیت آن است که نشانه اثربخشی این رویکرد آقای تاج‌الدینی را می‌توان در خلوت بودن اتاق کارش و کاهش مراجعات مردمی پیدا کرد.

او به مدیران خانه‌های ترویج در روستاها، مدیران مراکز جهاد در بخش‌ها و مدیران ادارات شهرستانی اختیار و مأموریت داد تا در همان‌جا پاسخگوی مردم باشند و هر کشاورزی مجبور نباشد برای یک درخواست ساده به مرکز استان بیاید.

این مدیر همچنین در چند مقطع حساس مدیریتی نمایش قابل قبولی داشت و بحران‌های خشکسالی، سیل و خسارت، حمله ملخ‌ها و چند مقطع دیگر را مدیریت کرد.

برگرداندن چندین واحد تولیدی راکد به چرخه تولید از دیگر اقدامات خوب جهاد کشاورزی بود.

او از همان روزهای نخست با مالکان واحدهای تولیدی نیمه فعال و تعطیل در بخش‌های دام، طیور، شیلات و عسل جلسه گذاشت و تلاش کرد تا با گفت‌وگو و حمایت از آنان، واحدهای تولیدی آنان را دوباره به کار اندازد و آنهایی که به هر دلیلی مایل به فعالیت نیستند از چرخه خارج شوند تا امکان صدور مجوزهای جدید فراهم شود.



به ثمر رساندن پروژه‌های یکساله که کلنگ و قیچی آنها را یک مدیر و یک استاندار به دست گرفتند از دیگر نقاط روشن کارنامه مدیریتی یک سال و نیم اخیر در جهاد کشاورزی است.

همه این‌ها و بسیاری شاخص‌های دیگر از جمله رکورد خرید تضمینی گندم، جهاد کشاورزی را در پیکان توجهات قرار داد.

رکوردی که با یک برنامه‌ریزی خوب، ماه‌های قبل از فصل کاشت محقق شد.

حدود دو ماه پیش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدارهای نخستین با مدیران گفته بود که جهاد برای من مهم است و روزانه برنامه‌ها و عملکردش را زیرنظر دارم.

او اکنون بعد از سه ماه به صورت سرزده به سازمان جهاد کشاورزی آمد تا با چشم خودش تغییرات را در این بخش ببیند.

به جز یک مورد کوچک تقریبا همه چیز مورد رضایت استاندار بود تا جایی که او در جمع‌بندی بازدیدش به خبرنگاران گفت که آقای تاج‌الدینی از بهترین مدیران من است و من در همین دو ماه اخیر تغییرات محسوسی را در این سازمان دیدم.

او البته چند توصیه هم به تاج‌الدینی داشت و گفت که به طور مستمر از ادارات‌کل تابعه از منابع طبیعی تا امور عشایر و دامپزشکی بازدیدهای سرزده داشته باشد و معاونینش نیز همین کار را در مراکز و ادارات شهرستانی انجام دهند و گزارش آن را مستقیما به شخص من بدهند.

او پیگیری تأمین اعتبار مطالبات بازنشستگان در چند مرحله را از دیگر انتظارات خود از تاج‌الدینی خواند و گفت در همه این مأموریت‌ها در کنار او خواهم بود.

استاندار همچنین حمایت خود را از هر عزل و نصبی در حوزه جهاد اعلام کرد و گفت من از آقای تاج‌الدینی کار و خروجی مثبت می‌خواهم و او قطعا اختیار دارد که مدیران را بر اساس معیارهای اصولی بچیند و پاسخگوی عملکرد کل بدنه جهاد کشاورزی در این استان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار