الاخبار:
موضوع اصلی آن است که سعودیها بخوبی می دانند انصارالله از مرحله سختی ها و تحریمها عبور کرده و می تواند حتی تاسیسات داخلی سعودیها را نیز هدف بگیرد.
کد خبر: ۷۸۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 19 September 2019

شلیک به آرامکو؛ عربستان در برابر معادله نفت در مقابل نفت قرار گرفته

ابراهیم الامین در الاخبار نوشت: تحمل مسئولیت دروغ عربستان در مورد حقیقت هدف گرفته شدن آرامکو، بسیار دشوار خواهد بود؛ این مساله تنها مربوط به ناتوانی ریاض از تحمل مسئولیت آنچه می گوید، نیست؛ همانطور که ربطی به نبود نیتی در بین اروپایی ها و آمریکا برای شروع یک جنگ بزرگ ندارد. بلکه موضوع اصلی آن است که سعودیها بخوبی می دانند انصارالله از مرحله سختی ها و تحریمها عبور کرده و می تواند حتی تاسیسات داخلی سعودیها را نیز هدف بگیرد.

به گزارش تابناک سمنان به نقل از «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: تنها رفتار جدید نظام سعودی، اعتراف به آنچه بوقوع پیوسته است. سانسور اخبار دیگر در مورد جنگ یمن فایده ای ندارد. اساسا، هیچ کس نمی تواند از آنچه در یمن جریان دارد، بی خبر باشد. تمام آنچه نظام سعودی در مورد حمله حوثی ها به آرامکو گفت، مربوط به ایرانی بودن سلاح مورد استفاده آنهاست.

در این میان، یک سوال مهم باقی می ماند: آیا این عملیات تنها بواسطه پهپادها انجام شده یا موشکهای کروز نیز در آن نقش داشتند؟ آیا این حملات از مناطق تحت سیطره انصارالله آغاز شد؟

تمام آنچه سعودیها و به دنبال آنها آمریکایی ها به آن می رسند، ولو اینکه حقیقت باشد، آنها را به یک نقطه باز می گرداند: انصارالله، یمن و مرزهای دریایی، زمینی و هوایی آن را می شناسند.

واقعیت آن است که تصمیم اجرای عملیات آرامکو، با هدف افزایش سطح حملات به نظام سعودی، در راستای بازگرداندن آن برای متوقف کردن جنگ یمن، اتخاذ شده است و مادامی که شیاطین ریاض، واشنگتن و ابوظبی سیاست انکار را در پیش گرفته اند، حوثیها چاره ای جز گذر از خطوط قرمز، ندارند.

امروز، عربستان در حال پرداخت بهای ارتباطش با سیاست آمریکاست و معادله درد در برابر درد، در کنار معادله گرسنگی در مقابل گرسنگی و محاصره در مقابله محاصره قرار گرفته است؛ که اخیرا، یک عنوان فرعی دیگر، یعنی نفت در مقابل نفت، نیز به موارد قبلی اضافه شده است.

در ابتدا، تنها بحران یمن مطرح بود، اما حالا، آرامکو نیز به آن افزوده شده است. همانطور که آمریکایی ها توانستند هم پیمانان خود در منطقه را تحت یک جبهه واحد جمع کنند، ایران نیز موفق به جمع کردن هم پیمانان خود شده است و می تواند هر زمان که بخواهد، از مرحله صبر استراتژیک، به مرحله مبارزه دفاعی، منتقل شود.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار