معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: عدم توان ارائه وثیقه و بی اعتمادی متقابل واحد‌های صنعتی و بانک‌ها از موانع اصلی فعالسازی مجموعه‌های صنعتی است.
کد خبر: ۷۸۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 19 September 2019

چشم واحد‌های صنعتی مناطق زلزله زده به سفر وزیر کار به کرمانشاه

هدایت حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بازسازی واحد‌های مسکونی آسیب دیده در زلزله با دریافت وام‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی امکان پذیر بوده، اما هزینه نوسازی واحد‌های صنعتی بسیار بالاست و تا ۳۰ میلیارد تومان هم می‌رسد. تنها خدمات ارائه شده به این واحد‌های صنعتی آواربرداری بوده است.

 

وی تصریح کرد: با وجود تسهیلات بانکی برای واحد‌های تجاری متاسفانه به دلیل عدم توان ارائه وثیقه و بی اعتمادی متقابل بین واحد‌های صنعتی و بانک ها، این واحد‌ها قادر به فعال سازی مجموعه خود نیستند. واحد‌های صنفی حوزه کشاورزی مشکلی در این موضوع نداشته، اما واحد‌های صنعتی متوسط و بزرگ در راه اندازی دوباره دچار مشکل هستند.

 

حاتمی در ادامه افزود: تسهیلات پرداخت شده زلزله از صندوق تسهیلات توسعه ملی است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت سفر وزیر کار بتوان استفاده کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه به شهرستان‌های زلزله زده اختصاص داد شد که از این فرصت در بحث اشتغال استفاده کردیم. لازم به ذکر است که مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و صنعت، معدن و تجارت، و حوزه گردشگری باید وام‌های دریافت نشده را بررسی و به ما گزارش کنند.

حاتمی در پایان تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی با اختلاف زیاد از استان‌های دیگر پرداختی مناسبی داشتیم؛ تنها ایراد آن کوچک بودن مقیاس واحد صنفی برای دریافت وام بوده است که باعث پایین آمدن متوسط پرداختی شده؛ بنابراین نیازمند پیش رفتن به سمت واحد‌های بزرگ هستیم، اما اولویت با واحد‌های خسارت دیده‌ی مردم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار