معاون استاندار و مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: پنج روستای در معرص خطر در خوزستان که چندین دهه در معرض خطر قرار داشتند از خطر رهایی پیدا می کنند.
کد خبر: ۷۸۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹ 18 September 2019

کیامرث حاجی زاده روز چهارشنبه در کارگروه بنیاد مسکن استان خوزستان در ادره کل مدیریت بحران استانداری اظهار داشت: این روستاها در چند دهه اخیر مشکلات فراوانی داشتند که با پیگیری‌های که در این سال‌ها صورت گرفت برای رفع خطر از آن‌ها به جمع‌بندی رسیده‌ایم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان بیان کرد: در روستای "میراحمد غریبی‌ها" ایذه کار ساخت جدید منازل در منطقه‌ای روبروی روستا از مهر ماه سال جاری آغاز می شود و در روستای "چمه کنار" شوشتر نیز همین اتفاق خواهد افتاد و در همان منطقه روستا جابجا و کار احداث آغاز می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: همچنین رفع خطر از روستای "سچگان" در گلگیر مسجدسلیمان انجام شده است، انتقال خانوارهای روستای "درآویزه" باوی نیز صورت گرفت، و احداث منازل برای روستای "صحنه" شادگان نیز در زمین مصوب جدید در حال انجام است.

وی با اشاره به توزیع لوازم اهدایی ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) در مناطق سیل زده گفت: مشکلاتی در نحوره توزیع و تکمیل این اقلام وجود داشت لذا کمیته نظارت برای حل مشکل توزیع تشکیل شد تا حقی از هیچ کدام از سیل زدگان ضایع نشود.

حاجی زاده با اشاره به تکالیف دستگاه های اجرایی در قبال بحران های استان توضیح داد: استان خوزستان سه سال در بحران مدیریت شده است برای همین در استان خوزستان مردم علاوه بر مشکلات عادی که داشتند با بحران هایی نیز روبرو بودند که باید در کاهش این بحران ها تلاش کنیم.

وی با اشاره به پیشگیری برای سیل آینده ادامه داد: در مهر ماه میزان باران‌ها نرمال و در آبان ماه بیش از نرمال است، و در فرودین و اردیبهشت نیز ترسالی را خواهیم داشت بنابراین باید امکانات برای مقابله با سیلاب ساماندهی شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار