معاون مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: پیش‌بینی ما برای امسال این است که تعداد تردد اتباع خارجه از مرز شلمچه برای عزیمت به عراق به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.
کد خبر: ۷۸۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 21 September 2019

حجت‌الاسلام محمد صالحی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته ۱۳۰ هزار نفر از اتباع خارجه از ۹۹ کشور مختلف از مرز بین‌المللی شلمچه به قصد زیارت عتبات عالیات تردد کردند.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی ما برای امسال این است که تعداد تردد اتباع خارجه از مرز شلمچه برای عزیمت به عراق به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

معاون مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: سال گذشته ۸۰۰ هزار نفر از مرز شلمچه برای ایام اربعین حسینی عبور کردند و احتمال دارد امسال عبوری از این مرز به یک میلیون نفر برسد که یک سوم این تعداد را اتباع غیرایرانی تشکیل می‌دهند.

صالحی عنوان کرد: میزان خدمات دهی به اتباع خارجه در سال گذشته مناسب و رضایت‌بخش نبوده است، باید دانست که مرز شلمچه آبرو نظام است و باید به مانند دیگر زائران با اتباع خارجه رفتار و از آنها پذیرایی کرد.

وی ادامه داد: شیعیانی که از کشورهای مختلف به ایران برای حضور در اربعین حسینی حضور پیدا می‌کنند، به عنوان سنگربان جمهوری اسلامی و مدافع کشور در جهان به شمار می‌روند که باید برنامه‌هایی در خور و شأن آنها برگزار شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار