سیاست‌ها و ابلاغیه جدید وزارت نفت در قبال تیم‌داری حرفه‌ای در ورزش، کناره‌گیری تیم فوتسال امید ملی‌حفاری از لیگ برتر را در برداشت.
کد خبر: ۷۸۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ 18 September 2019

بیژن زنگنه، وزیر نفت در ابلاغیه‌ای جدید به بخش‌های مختلف وزارت نفت، تقریبا ورزش را از بدنه این وزارت‌خانه حذف کرده است. او در این ابلاغیه اعلام کرده که مالکیت، مدیریت و کمک مالی به باشگاه‌های حرفه‌ای توسط شرکت‌های تابعه صنعت نفت به صورت مستقیم و غیرمستقیم ممنوع است. این ابلاغیه وزیر نفت به بخش‌های مختلف وزارت نفت تنها محدود به ورزش حرفه‌ای نمی‌شود. در این ابلاغیه برای کاهش هزینه‌ها محدودیت‌های فراوانی برای ورزش‌های قهرمانی هم در نظر گرفته شده است.

طی این ابلاغیه شرکت ملی‌حفاری نیز به دلیل مشکلات وزارت نفت در قبال تیم‌داری شرکت‌های وابسته به این وزارت‌خانه و به منظور اجرای سياست‌های اعلامی مبنی بر صرفه‌جويی و كاهش هزينه‌ها در ورزش قهرمانی اين وزارتخانه، از حضور در ليگ برتر فوتسال در رده سنی اميد انصراف داد. اتفاقی که باتوجه به این‌که فوتسال حفاری در هر دو بخش آقایان و بانوان در کشور آوازه بسیار خوبی دارد و یک برند است، اصلا برای خوزستان خوشایند نیست.

باشگاه ملی‌‌حفاری در صورتی می‌توانست در این رقابت‌ها شرکت کند که بیش از 50 درصد ترکیب تیم از بازیکنان فرزندان کارکنان این شرکت تشکیل می‌شد که در این میان تنها یک بازیکن از چنین شرایطی برخورددار بود.

این تصمیم وزارت نفت در حالی اتخاذ شده است که خوزستان با تولید بیش از 83 درصد نفت کشور، اصلی‌ترین منبع تولید نفت ایران محسوب می‌شود و نقشی بی‌بدیل و اساسی در حرکت چرخ اقتصاد این مرز و بوم دارد.

به نظر می‌رسد وزارت نفت در پی این تصمیم حتی وظیفه اجتماعی این وزارت‌خانه را هم فراموش کرده است؛ اما می توان دوباره یادآور شد که از جمله وظایف اجتماعی وزارت نفت، خدمات رسانی به مناطق نفتی در قالب پروژه‌ها و برنامه های ورزشی، عمرانی، بهداشتی، زیستی و... است.

این تصمیم نگران‌کننده، باشگاه‌های مناطق نفت خیز جنوب، ملی حفاری، پتروشیمی ها و پالایش نفت را که خدمات بسیاری به ورزش استان داشته‌اند، دچار مشکل جدی می‌کند و اجرایی شدن آن مطمئنا ورزش خوزستان را که از دیرباز یکی از قطب‌های ورزش ایران بوده است، از مسیر حرکت خود خارج خواهد کرد.

سوال این است که با چنین ابلاغیه‌هایی و تعطیل شدن ورزش، چگونه می‌توان انگیزه، شور و نشاط را بین جوانان و مردم یک جامعه که امروز ورزش یک فعالیت انگیزشی بسیار مهمی برای آن‌ها محسوب می‌شود، ایجاد کرد؟

منبع: ایسنا
برچسب ها: فوتسال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار