مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۳۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری از بندر خرمشهر طی ۵ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 19 September 2019

نوراله اسعدی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در این مدت بالغ بر ۵۹۹ هزار و ۳۴۸ تن بارگیری کالا و ۹۹ هزار و ۹۹۳ تن تخلیه کالا در بندر خرمشهر انجام شده است.

وی حجم بارگیری جنرال کارگو (کالای عمومی) در بندر خرمشهر طی این مدت را ۵۸۳ هزار و ۱۹۲ تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: طی این مدت تردد بیش از ۴۵ هزار و ۲۷۵ دستگاه کامیون و پهلوگیری ۱۰۲ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ و ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد.

اسعدی در ادامه به رشد ۲۵ درصدی تردد مسافر بین المللی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار و ۱۲۰ مسافر از طریق پایانه بین المللی مسافری دریایی این بندر جابه‌جا شده‌اند.

وی ادامه داد: بندر خرمشهر با ۲۳۰ هکتار مساحت و همجواری با کشور عراق یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی است که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و دیگر صنایع خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در آن فراهم است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بندرخرمشهر ، صادرات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار