معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، تعطیل شدن پنج‌شنبه‌ها را در توسعه گردشگری داخلی، تحکیم بنیان خانواده و بهبود وضعیت ترافیکی موثر دانسته است.
کد خبر: ۷۸۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 18 September 2019

تابناک فارس به نقل از افرس:در جامعه امروز پدر و مادر هر 2 معمولا شاغل هستند و فرصت کمتری در طول هفته دارند تا با فرزندان و سایر اعضاء خانواده وقت بگذرانند. یک جمعه به عنوان روز تعطیل می‌ماند و یک عالمه کار شخصی و عقب‌افتاده که در خانه باید انجام شود.

به گفته مهوش، زن شاغلی که هر روز تا 4 بعد از ظهر وقت خود را در محل کار می‌گذراند، جمعه‌ها آنقدر کار در خانه هست که توان و انرژی برای به گردش بردن دختر و پسر کوچکش ندارد. این زن جوان می‌گوید: در طول هفته فرصت چندانی ندارم تا با همسر و فرزندانم وقتی برای گردش و تفریح بگذارم و یک روز تعطیل آخر هفته هم کافی نیست.

 

 

مهوش ادامه می‌دهد: تعطیل شدن پنج‌شنبه‌ها در شهرهای دیگری بجز تهران باید مورد توجه قرار بگیرد و با پیگیری مداوم محقق شود تا کارمندان تعطیلات آخر هفته کارآمد و باآرامشی داشته باشند.

پیامدهای مطلوب

یک کارمند بانک نیز با اشاره به تبعات مطلوب تعطیل شدن پنج‌شنبه‌ها عنوان می‌کند: با تعطیلی این روز شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا در روزهای پنج‌شنبه در شیراز خواهیم بود.

مصطفی می‌افزاید: اگر این روز از هفته در سایر کلان‌شهرها تعطیل اعلام شود بسیاری از کارمندان و شهروندان از عصر چهارشنبه برای رفتن به مقاصد گردشگری نزدیک و اطراف شهر خود از شهر بیرون می‌روند.

 

 

وی معتقد است: قطعا برخورداری شهروندان ساکن کلان‌شهرها از 2 روز تعطیلی در ایجاد نشاط و شادابی خانواده و نیروهای کار نیز تاثیر بسزایی می‌گذارد.

نگاه مسوولان فارس

تحقق و اجرای طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها از نگاه مسئوولان استان فارس نیز با پیامدهای مطلوبی همراه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، تعطیل شدن پنج‌شنبه‌ها را در توسعه گردشگری داخلی، تحکیم بنیان خانواده و بهبود وضعیت ترافیکی موثر دانسته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز، افزایش تعطیلات آخر هفته را فرصتی برای بازدید از جاذبه‌های مختلف استان می‌داند و تعطیل شدن این روز را از مطالبات مورد تاکید فعالان حوزه گردشگری عنوان می‌کند.

یک نگاه متفاوت

رئیس خانه صنعت و معدن فارس اما تعطیلی 2 روز در هفته را برای «شنبه و یکشنبه» و یا «جمعه و شنبه» مناسب می‌داند زیرا بسیاری از کشورها در دنیا شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و همسو شدن با این روند تعطیلی جهانی بر اقتصاد ما نیز تاثیر مطلوبی می‌گذارد.

برخورداری 2 روز تعطیلی در کشور فرصتی است که می‌تواند وقت برای ورزش و تحرک جسمانی، وقت گذراندن با خانواده، سفرهای درون استانی و ... را برای شهروندانی که یک هفته سخت مشغول به کار هستند، ایجاد کنند تا در جامعه صرفا شاهد گذران یک زندگی ماشینی نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار