رییس مرکز فوریتهای پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سامانه اتوماسیون اورژانس مازندران با ثبت تمامی ماموریت ها برای سهولت کار این مجموعه راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۸۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱ 18 September 2019

یحیی صالح طبری در گفت و گو با ایسنا بمناسبت چهل و چهار مین سالروز تاسیس اورژانس کشور در مازندران در مورد خدمات این سازمان، اظهار کرد: ۹۱ پایگاه اورژانس در مازندران وجود دارد که شامل ۳۴ پایگاه شهری، ۵۶ پایگاه جاده ای و ۱پایگاه هوایی می شود.

وی تصریح کرد: اورژانس مازندران با ۱۴۷ دستگاه آمبولانس، یک مرکز ارتباطات، ۳ مرکز پیام بوده که در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به درخواستهای اورژانسی برای بیماران و مصدومین است .

رییس اورژانس مازندران‌ خاطرنشان کرد : تعداد متوسط ماموریتها ۱۱هزار مورد در ماه است که بیشترین آمار ماموریتهای غیرتصادفی مربوط به بیماران قلبی و تنفسی بوده و همچنین در ایام تابستان و زمان استفاده مردم از دریا کمپهای ساحلی و درایام نوروز، کمپهای سلامت نوروز توسط اورژانس دائر می شود .

صالح تبری در مورد تربیت و جذب نیرو های اورژانس گفت: تربیت اورژانس یار طرح منتخب اورژانس مازندران است که در اورژانس کشور پذیرفته شده و در شهرهای محمودآباد و فریدونکنار انجام می شود .

وی از راه اندازی سامانه اتوماسیون در اورژانس مازندران خبر داد و افزود: تمام ماموریتها از طریق این سامانه انجام می شود که‌موجب برچیده شدن فرمهای کاغذی، سهولت دسترسی به فرمهای ماموریت، سرعت در انجام ماموریتها شده است.

رییس اورژانس مازندران یادآور شد: راه اندازی سامانه MCMC و پایش لحظه ای تختهای بیمارستانی و سهولت در نقل و انتقال بین بیمارستانی از مزایای این سامانه است .

صالح طبری در مورد امکانات فعلی سازمان اورژانس مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر اورژانس با همه امکاناتی که نام برده شد، آماده ارائه خدمت است، بیان کرد: با توجه به آمار بالای ماموریتها شاید در تماسهایی که مردم می گیرند و شرح حال می دهند با کمک تلفنی مشکل حل شود و نیاز به اعزام امبولانس نباشد و یا در زمانی که آمبولانس برای یک مورد غیر اورژانس اعزام می شود جایی دیگر مورد اورژانسی پیش بیاید و آن لحظه آمبولانس نزدیک نیست .

وی با بیان اینکه مردم در زمان تماس با حفظ خونسردی به سوالات کارشناسان پاسخ و آدرس دقیق دهند، تصریح کرد:مواردی داریم که تماس گیرندگان به دلیل استرس و اضطرابی که دارند زود عصبانی می شوند و پرسنل اپراتور را که همکاران خانم ما هستند با الفاظ رکیک مورد دشنام قرار می دهند و یا به دلیل اعزام یک آمبولانس در ماموریت و لزوما اعزام آمبولانس از پایگاه دورتر یا در ترافیک ماندن یا دادن آدرس نادرست که طبعا آمبولانس کمی دیرتر به محل می رسد مورد ضرب و شتم افراد در صحنه قرار می گیرند که نیازمند همکاری مردم و آگاهی رسانی است .

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار