مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: امکانات لازم برای برپایی ۶۰ موکب خدمت‌رسان از سوی مردم خوزستان در مسیر تردد زایران اربعین حسینی در خاک عراق فراهم شده که در این موکب‌ها روزانه به ۱۰۰ هزار نفر اسکان داده شده و به ۳۵۰ هزار نفر نیز خدمت‌رسانی می‌شود.
کد خبر: ۷۸۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 18 September 2019

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی در نشست ستاد اربعین حسینی خرمشهر در مرز شلمچه به استقرار ۹۶ موکب در چهار ورودی استان خوزستان در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: در مرز شلمچه در حد فاصل میدان مقاومت تا مرز ۴۰۰ موکب و در مرز چذابه نیز ۳۰۰ موکب مستقر می‌شوند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات خوزستان در رابطه ظرفیت‌های خدمات‌رسانی به زوار اربعین در مرزهای خوزستان گفت:  در مرز شلمچه بستر برای اسکان روزانه ۱۰۰ هزار نفر و تغذیه ۲۰۰ هزار نفر فراهم شده است و در مرز چذابه نیز برای اسکان ۸۰ هزار نفر به صورت روزانه و تغذیه ۱۸۰ هزار زایر امکانات پیش بینی شده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه همه موکب‌ها مردمی هستند افزود:اگر دستگاههای اجرایی قصد برپایی موکب را دارند باید با امکانات لازم وارد عمل شوند و در صورت ناتوانی در تامین مایحتاج برای استقرار موکب اقدام نکنند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات خوزستان به مشکل تامین آب آشامیدنی در مرزهای خوزستان اشاره کرد و گفت: مشکل تامین برخی اقلام همچون نان ، گاز، یخ حل‌ شده اما هنوز آب مورد نیاز موکب ها تامین نشده است و از آنجا که آب آشامیدنی حتما باید بسته بندی باشد لذا  تنها برای مرز شلمچه به ۵۰ تریلر آب‌معدنی نیاز است که این میزان معادل مصرف ۲ گذرگاه مرزی کشور است.

وی در ادامه خواستار جلوگیری از تردد موتورسیکلت ها برای افزایش امنیت زایران و در نظر گرفتن محلی مناسب برای موکب اتباع غیر ایرانی با توجه به نامناسب بودن محل اختصاص یافته پارسال شد.

 در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا مرز شلمچه در اربعین پارسال محل استقرار بیش از ۴۰۰ موکب خدمت رسان به زایران بود.  

منبع: ايرنا
برچسب ها: اربعین98 ، مرز شلمچه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار