مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهواز گفت: در استان خوزستان یک‌ هزار و ۴۰۰ موکب مستقر هستند که ۲۲۳ موکب در شهرستان اهواز برای خدمت رسانی به زائران برپا می‌شوند .
کد خبر: ۷۸۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 18 September 2019

زارعی عصر در گردهمایی مدیران مواد حسینی شهرستان اهواز در مسجد رضوان اظهار داشت: در ایام اربعین ۸۶ موکب از شهرستان اهواز در پایانه مرزی چذابه مستقر می‌شوند و به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهواز ادامه داد: ۹۵ موکب نیز در منطقه عین  ۲ ، کوی سیاحی و ملاشیه مستقر می شوند و ۱۶ موکب در کشور عراق مستقر خواهند شد .

وی بیان کرد : همچنین تعداد ۷۶۰ موکب بین راهی در سطح استان در ایام اربعین حسینی مستقر می شوند که از این تعداد ۲۰۰ موکب برای استقرار زائران به صورت شبانه روزی پیش بینی شده است. 

زارعی تصریح کرد : ستاد اجرایی تخصصی با محوریت سازمان صنعت معدن و تجارت تشکیل شده که کمیته های تخصصی اسکان ، آب و یخ ، سوخت و تغذیه فعالیت خود را آغاز کرده اند .

وی بیان کرد : امسال ۴۹ قلم اجناس مورد نیاز مواکب بوده  که تامین آن در دستور کار کمیته کمک‌های مردمی، جذب و اسکان استان قرار گرفته است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهواز گفت: فعالیت مواکب اربعین حسینی از ۱۲ مهرماه آغاز و تا پنج روز پس  از اربعین ادامه دارد و هر موکب در ایام اربعین حداقل یک هزار پرس غذای گرم پخت می‌کند که  در برخی از مواکب بزرگ نیز تا روزانه ۱۰ هزار پخت نیز در دستور کار دارند .

زارعی اظهار داشت : پس از اربعین ۹۷ بلافاصله جلسه ستاد اربعین به صورت ماهانه در مرکزیت ستاد استان برگزار شد و برنامه‌ریزی‌ها برای اربعین ۹۸ انجام شد.

وی گفت: خرید دو هزار تن آرد برای مواکب مستقر نیز مصوب شده و هماهنگی‌های لازم با شرکت غله استان انجام شده است .

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهواز گفت: تامین آب شرب یکی از اولویت‌های اصلی مواکب اربعین اربعین حسینی است که در این زمینه نیز پیش بینی ۶ میلیون بطری آب معدنی شده است.

وی افزود: مواکب شهرستان اهواز با امکانات شخصی خود در موضوع سیل نیز روزانه ۲۵۰ هزار پرس غذا آماده می‌کردند و در دورترین نقاط استان توزیع می‌کردند، به طور کلی مشارکت مواکب در عرصه‌های مختلف به عنوان پشتیبان مردم در سال‌های گذشته مثال‌زدنی بوده و جا دارد  از تمامی مدیران این مواد تقدیر کنیم.

گردهمایی مدیران مواکب اربعین حسینی شهرستان اهواز عصر سه شنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبیدموسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و جمعی از موکب داران در مسجد رضوان اهواز برگزار شد .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار