سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان از افتتاح اولین مؤسسه آموزشی دوره‎های کوتاه‎مدت گردشگری در شهرستان بندر ماهشهر خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 18 September 2019

غلام شجاعی اظهار داشت: این آموزشگاه با نام "گیتی‎نورد آرسین" با حضور زهرا شریف‎زاده مسئول آموزش اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان، سارا عبادی رئیس اداره میراث فرهنگی بندرماهشهر، کامران رئیس‎قنواتی و مینا افشون اعضای شورای شهر و جمعی از فعالین میراث فرهنگی و گردشگری بندرماهشهر افتتاح شد.

او در ادامه عنوان کرد: این مؤسسه آموزشی به مدیرعاملی سهیلا قنواتی در سال نخست فعالیت خود در حوزه آموزش دوره‎های مدیریت هتل فعالیت خواهد کرد و در صورت تقاضا و دارا بودن کیفیت مطلوب آموزشی طی این یکسال، این امکان را خواهد داشت تا از سال دوم متقاضی کسب مجوز برای برگزاری دوره‎های راهنمایان ایران‎گردی و جهانگردی و مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی باشند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎که در یک سال اخیر اداره‎کل میراث فرهنگی استان خوزستان موفق به کسب دو مجوز برای مؤسسات آموزشی گردشگری شده است افزود: ما در موضوع تأسیس مؤسسات آموزشی، تمرکز خود را روی مرکز استان قرار نداده‎ایم و برای رفاه فراگیران و عدم تردد آنان به مرکز استان، مؤسسات را در شهرهای مختلف تأسیس کرده‎ایم.

وی با اشاره به این‎که "گیتی‎نورد آرسین" سومین مؤسسه آموزشی گردشگری در استان خوزستان پس از "هوجستان" در اهواز و "سهنداعتماد اروند" در خرمشهر است گفت: هدف از راه‎اندازی مؤسسات آموزشی در استان با توجه به سیاست دولت، روی کار آمدن بخش خصوصی در این عرصه و مهمتر از آن تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه مدیریت عمومی هتل‎ها، تشریفات و راهنمایان گردشگری است.

شجاعی اضافه کرد: حُسن خوب شرکت در مؤسسات گردشگری در این است که فراگیران این مهارت‎ها پس پایان دوره‎ها می‎توانند به صورت مستقیم جذب بازار کار شوند.

او یادآور شد: باتوجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در بندرماهشهر بعد از شهرهای اهواز و خرمشهر، بندرماهشهر سومین شهر دارای آموزشگاه بخش خصوصی در استان است و امیدوارم شرکت‎ها و عموم از ظرفیت این آموزشگاه برای تربیت نیروی ماهر، استفاده و بهره کافی ببرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار