نماینده ولی فقیه در خوزستان:
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: با توجه به مسائل و مشکلات جامعه باید علاوه بر شور حسینی، شعور حسینی را نیز در جامعه ترویج و به عنوان یک فرهنگ ، نهادینه کنیم.
کد خبر: ۷۸۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱ 18 September 2019

حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد عصر سه شنبه در همایش مواکب اربعین حسینی در مسجد رضوان اهواز اظهار داشت: اگر اربعین و عاشورا نتواند مشکلات معنوی جامعه ما را برطرف کند آن عاشورا عاشورا نیست ؛ این که هر سال روزهای اربعین بگذرد و ما یک زندگی تکراری داشته باشیم، می توان گفت این روزها در زندگی ما هیچ نقشی نداشته اند.

وی افزود: اگر بتوانیم در مسیر اباعبدالله الحسین(ع) حرکت کنیم و از عبرت های حادثه عاشورا درس بگیریم ، می‌توانیم بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: بررسی نقاط ضعف و قوت ایام اربعین در هر سال یکی از ضرورت ها است اما این که تنها موکب برپا کرده و به زائران خدمت رسانی کنیم ولی تاثیری در آسیب های اجتماعی نداشته باشیم ،یعنی نتوانسته ایم پیام های عاشورا را به خوبی درک و منتقل کنیم .

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: در ایام اربعین حسینی مواکب در سراسر جهان برپا می شود و همگی هدف های مشترکی برای خدمت رسانی به زائران دارند اما تلاش می شود که فرهنگ عاشورا نیز در جامعه نهادینه شود و آسیب های جوامع  با پیام از واقعه عاشورا ، کاهش یابد .

وی تصریح کرد : هر ساله میلیون‌ها نفر در ایام اربعین حسینی عازم کربلا می‌شوند که این حاصل مهر و محبت حسینی است که در دل مردم جا گرفته است.

وی افزود: هر موکب باید یک روحانی را برای بحث فرهنگی در کنار خود داشته باشد که در این زمینه اقدامات لازم صورت گرفته است .

وی تصریح کرد : جاده دسترسی از پشت مواکب باید برای موکب داران احداث شود تا آن ها برای تردد و انتقال اقلام ، با مشکلی مواجه نشوند .

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: برقراری ارتباط مواکب در طول سال با موسسات خیریه یکی دیگر از ضرورت ها است تا دیگر در زمان اربعین موکب ها با کمترین مشکل مالی مواجه باشند .

وی اظهار داشت : باتوجه به مشکلات مالی دولت برای هزینه های سنگین سیل و زلزله ، باید از ظرفیت های مردمی برای خدمت رسانی به زائران اربعین ، بیشتر استفاده شود .

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: بررسی مسائل و مشکلات مواکب اربعین به صورت روزانه در دستور کار ما قرار دارد تا بتوانیم مشکلات سال های گذشته را به حداقل برسانیم .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار