مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس رانی شهرداری اصفهان گقت: با توجه به اینکه بخشی از اتوبوس ها در اختیار بخش خصوصی است و در اختیار ما نیست که کجا مستقر شوند بنابراین شاهد توزیع ناعادلانه اتوبوس های نوساز در مناطق مختلف شهر اصفهان هستیم.
کد خبر: ۷۸۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹ 17 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، افتخاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه مبنی بر توزیع ناعادلانه اتوبوس های شهری در مناطق اظهار داشت: امکان دارد که در تمامی خطوط اتوبوس رانی شاهد اتوبوس های نوساز و فرسوده باشیم حال در مناطق پایین شهر شاید تعداد اتوبوس های نوساز نسبت به فرسوده کمتر باشد و به چشم نیاید ودر مناطق بالاشهر تعداد اتوبوس های فرسوده نسبت به نوساز کمتر باشد.

وی با بیان اینکه منکر اتوبوس های فرسوده در خطوط اتوبوس رانی و همچنین توزیع ناعادلانه اتوبوس ها نوساز نمی شویم ، ادامه داد: بالغ بر 103 خطوط اتوبوس رانی در سطح شهر اصفهان داریم و در حال حاضر بالغ بر یکصد دستگاه اتوبوس را برای بازسازی ارسال کردیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس رانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: خطوط یک و 57 و 43 در قسمت شمال و شمال شرق اصفهان قطعا شاهد تردد اتوبوس های فرسوده بیشتری هستیم.

افتخاری با اشاره به توزیع عادلانه اتوبوس های جدید و قدیمی در خطوط مختلف اتوبوسرانی شهر اصفهان تأکید کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده شهروندان در هر مسیر و خطی می‌توانند نظاره گر اتوبوس‌های جدید و فرسوده باشند و توزیع عادلانه این اتوبوس‌ها به خوبی انجام و مدیریت شده است البته صدرصد نمی‌توان گفت که توزیع عادلانه صورت گرفته است.

دستور موکد شهردار اصفهان برای اجرای تراموا

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهردار اصفهان تاکید موکد برای اجرای تراموا داده است، گفت: در سه سال گذشته با ده شرکت وارد مذاکره شدیم که مقرر است 16 کیلومتر را در گام اول ایجاد کردیم.

علیرضا صلواتی ادامه داد: مرکز تراموا از میدان جمهوری خواهد بود و از خیابان شهید بهشتی، خیابان کاشانی، پل فلزی و خیابان دانشگاه  در دستور کار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: تحریم‌های ظالمانه اجرای تراموا را به عقب انداخت  در صورتی که قبل از آن 10 شرکت مدعی اجرای تراموا در شهر اصفهان حساب می‌شدند اما بعد از تحریم‌ها کشورهای اروپایی عقب کشیدند، البته با چین و ایتالیا در حال پیشبرد صحبت‌هایی هستیم که اگر موارد اقتصادی آن حل شود از میدان جمهوری اسلامی تا میدان آزادی با اولویت انجام می‌شود.

صلواتی ادامه داد: با شرکت‌هایی از جمله زیمنس آلمان، آلستوم فرانسه، اشکودای چک، دورینکوی چین، مپنا در داخل ایران و میتسوبیشی ژاپن جلسه گذاشتیم که بعد از بازگشت تحریم‌ها این شرکت‌ها هم عقب‌نشینی کردند؛ اما برای تراموا مصر هستیم که مسیر 16 کیلومتری را در 3 انشعاب از مبدأ میدان جمهوری اسلامی داشته باشیم، انشعاب اول میدان جمهوری- خیابان شهید بهشتی-پل فلزی-میدان آزادی است که به خط مترو برسد، انشعاب دوم از میدان جمهوری- فروغی تا میدان شهدا و ایستگاه مترو و انشعاب سوم از میدان جمهوری و زیر پل امام خمینی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: روند خودرومحوری در اصفهان افزایش پیدا کرده و 55 درصد سفرها با خودروی شخصی است؛ توسعه معابر تا یک زمانی نیاز است، آرام آرام باید به سمتی برویم که رفتارمان را عوض کنیم؛ باید زیرساخت حمل و نقل عمومی منظم و مطمئن ایجاد کنیم که مردم از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار