عضو شورای شهر اهواز:
عضو شورای شهر اهواز با انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت پسماند شهرداری در طرح تفکیک از مبدأ زباله گفت: حتی یک محله و نه منطقه را جهت اجرای طرح تفکیک از مبدأ زباله انتخاب نکرده‌اند و کاری انجام نشده است.
کد خبر: ۷۸۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 17 September 2019

مازیار جهانبخشی در نودمین جلسه شورای شهر اهواز که امروز (26 شهریورماه) در سالن جلسات شورا با موضوع پاسخ شهردار به سوالات عضو شورا برگزار شد، خطاب به رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در خصوص گزارش ارائه شده در مورد طرح تفکیک از مبدأ زباله اظهار کرد: احساس می‌شود که آقای قنواتی به شعور همه ما توهین می‌کند. دو سال از انتصاب آقای قنواتی به عنوان رئیس سازمان مدیریت پسماند می‌گذرد اما هر بار همین صحبت‌ها را مطرح می‌کند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: حتی یک محله و نه منطقه را جهت اجرای طرح تفکیک از مبدأ زباله انتخاب نکرده‌اند و کاری انجام نشده است. متاسفانه هیچ حرکتی از سوی وی دیده نشده است و تنها حرف زده می‌شود.
جهانبخشی بیان کرد: اگر پیمانکار مشخص شده باید کارهایی از قبیل تدوین بسته‌های انگیزشی توسط پیمانکار مشخص شود.

وی عنوان کرد: حداقل باید یک مرحله مشخص شود و در این راستا کار شود تا در صورت اینکه کار نتیجه داد، کار در مناطق دیگر انجام شود.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: باید طرح تفکیک از مبدأ در برنامه زمان‌بندی شده، انجام و عوامل آن مشخص شوند.

به گزارش ایسنا در ادامه، رحیم کعب‌عمیر عضو شورای شهر اهواز در خصوص ساماندهی سگ‌های بلاصاحب اظهار کرد: فرض می‌کنیم که 6 هزار سگ بلاصاحب اهواز تا سال 1400 عقیم‌سازی شوند اما باید به این نکته توجه کنیم که این سگ‌ها دوباره به محیط شهری برمی‌گردند و بار روانی و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند، همچنان پابرجا هستند.

وی افزود: پذیرفته نمی‌شود که با عقیم‌سازی، همه خصوصیات حیوان از بین برود و این موضوع قابل بحث است. با توجه به اینکه این سگ‌ها دوباره به محیط شهری برمی‌گردند، همیشه در شهر چهار تا شش هزار سگ وجود دارد و هنوز در پارک‌ها و خیابان‌ها سگ وجود دارد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: مگر می‌شود سگ عقیم شود و بیماری هاری کنترل شود؟ کدام دامپزشک این موضوع را گفته است؟ سگ‌هایی که عقیم‌سازی می‌شوند در سطح شهر رها می‌شوند و بیماری هاری نیز واگیردار است، بنابراین ممکن است بیماری هاری را منتقل کنند.

کعب‌عمیر بیان کرد: ما منکر زحمات انجام شده نیستیم اما می‌خواهیم مشکلی که در آینده رخ می‌دهد را از اکنون گفته باشیم و جهت رفع آن اقدام کنیم. اکنون شب‌ها به جز کسانی که سگ دوست دارند یا سگ‌ها آنها را می‌شناسند و با آنها رفیق هستند، کسی نمی‌تواند به پارک یا خیابان برود.

وی در خصوص ساماندهی وضعیت دستفروشان و وانت‌بارها هم بیان کرد: وانت‌بارها و بساطی‌ها از نقطه‌ای به نقطه دیگر جابجا می‌شوند که باید راهکار منطقی، اصولی و تدریجی در این زمینه داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار