عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه استارت آپ‌های فارس برای رشد نیاز به سرمایه‌گذاری دارند، گفت: متاسفانه در استان فارس و شهر شیراز موضوع سرمایه‌گذاری در این بخش جا نیوفتاده است.
کد خبر: ۷۸۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸ 17 September 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:یلدا راهدار در جلسه جذب سرمایه‌گذار برای استارت آپ‌های فعال شیراز، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌ها از نوع سرمایه‌گذاری خطرپذیر است و این درحالی است که موفقیت استارت‌آپ نیاز به سرمایه‌گذاری و بودجه دارد.

او با بیان جزئیات شناسایی تیم‌های استارت آپ در استان فارس و شهر شیراز توسط کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس، افزود: ما تاکنون در این کمیسیون توانسته‌ایم تعداد کمی از واقعیت موجود استان را شناسایی کنیم، ولی در اجرای این طرح ایده‌های بسیار خوبی را کشف کرده‌ایم که برای رشد نیاز به سرمایه‌گذاری دارند.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه ایده‌های کارآمد و مناسبی در استان فارس وجود دارد، گفت: ما در اتاق بازرگانی فارس همواره در کنار استارت‌آپ خواهیم بود و در تمامی مراحل رشد آن‌ها را همراهی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا سرمایه‌گذاری مناسب برای آن‌ها فراهم شود.

او ادامه داد: همچنین سرمایه‌های زیادی وجود دارد که دنبال کسب و کار مطمئن و سودآور برای سرمایه‌گذار هستند لذا اتاق بازرگانی فارس تلاش می‌کند تا زیرساخت‌های مناسب برای اتصال سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده را به وجود آورد.

راهدار با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار برای استارت آپ‌های استان از برنامه‌های مهم ما در این کمیسیون است اضافه کرد: متاسفانه در استان فارس و شهر شیراز موضوع سرمایه‌گذاری در این بخش جا نیوفتاده است و ما در کمیته سرمایه‌گذاری فتاوری اطلاعات و ارتباطات این اتاق تلاش می‌کنیم چارچوب‌های مناسب برای این مهم را طراحی و با همکاری بازیگران اکوسیستم فاوا استان آن را عملیاتی کنیم.

راهدار افزود: این کمیسیون در دوره نهم اتاق بازرگانی فارس با رویکرد حمایت از کسب و کار‌های نوین، استارتاپ‌ها و شناسایی معضلات و رفع آن‌ها تشکیل شده که مسایل تخصصی این بخش در پنج کمیته تخصصی این کمیسیون پیگیری می‌شود.

مهرداد سهرابی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز در این جلسه گفت: کارآفرین و یا تیم استارت آپ باید سرمایه‌گذار را قانع کند که ایده کسب و کار آن می‌تواند در حال و آینده بازار جذاب و پر رونقی را داشته باشد که استارت آپ‌های نوآور و خلاق بیشتر مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند.

او با تشریح اینکه ارتباط معنادار و دو سوی‌ای بین استارت آپ‌ها و سرمایه‌گذار وجود دارد عنوان داشت: در صورتی که ارتباط مثبت و همسویی مابین سرمایه‌گذار و تیم استارت آپ ایجاد شود امکان همکاری بین این دو خیلی بهتر پیش خواهد رفت و سرمایه‌گذار درگیر روند کار خواهد شد.

سهرابی با تاکید بر ظرفیت‌های فوق العاده در بخش استارت آپ استان فارس تصریح کرد: استارت آپ‌هایی که برای سرمایه‌گذاری معرفی می‌شوند دارای پتانسیل‌های خوبی در بازار هستند که در صورت حمایت مالی می‌توانند موفقیت بسزایی داشته باشند.

سید مهدی نصیری در ادامه این جلسه گفت: برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه باید مقدار ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها کاملا واضح باشد و سرمایه‌گذاران و سهام داران خرد و کلان بدانند که محصول آن‌ها در کدام بازار عرضه می‌شود و آیا سهمی که خریداری می‌کنند در برابر مبلغی که می‌دهند ارزنده است یا خیر.

او با بیان اینکه بهبود اکوسیستم کارآفرینی در تقویت زیرساخت‌ها، توسعه کسب‌وکار‌ها موثر است، افزود: در همسو شدن مسیر سرمایه‌گذار و استارت آپ سلامت کار و شفافیت مسیر و اهداف، بسیار حائز اهمیت است.

برای نخستین بار و به همت کمیسیون فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه جلسه بررسی ایده‌ها و غربالگری استارت‌آپ‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذار در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مدیران گروه سرمایه گذاران نیک اندبش کارایا، مدیران کل دستگاه‌های دولتی، سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی نیز حضور داشتند چند تیم استارت آپ شهر شیراز به معرفی ایده و زمینه‌های فعالیت و اهداف و چشم‌انداز‌های خود پرداختند که برخی از این استارت‌آپ‌ها توانستند از طرح‌های خود دفاع کرده و اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کنند.

موضوع‌های استارت آپ‌هایی که موفق به جذب سرمایه‌گذار شدند در حوزه گردشگری، ساخت و ساز و عمران است.

همچنین مقرر شد استارت آپ‌هایی که در این جلسه موفق به جذب سرمایه‌گذار نشدند پس از انجام مشاوره‌های تخصصی و بررسی ابعاد مختلف ایده خود را جامع‌تر مطرح کنند.

طرح ایده گروه سرمایه‌گذاران ایده از مردادماه سال ۱۳۹۴ ارائه شد و جذب سرمایه‌گذار در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ انجام شد. هدف گروه کارایا ایجاد بستر پایدار برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه کارآفرینی و کسب و کار‌های نوپا است.

از جمله دستاورد‌های تیم کارایا سرمایه‌گذاری در حدود ۴ میلیارد تومان روی ۱۱ تیم استارتاپی، حضور بیش از ۴۰ سرمایه‌گذار نیک‌اندیش و بررسی بیش از ۶۴۰ طرح تا به امروز است.

برگشت مناسب سرمایه و کسب درآمد، فعال بودن و احساس مفید بودن از جمله انگیزه سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش کارایا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار