استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: آموزش دو ساعت زبان ترکی آذری در هفته در مدارس استان از ابتدای مهرماه سالجاری اجرا می شود.
کد خبر: ۷۸۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸ 17 September 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان،افزود: زبان فارسی، زبان ملی کشور ماست ولی آموزش زبان مادری نیز از حقوق تصریح شده در قانون اساسی است و بزرگان کشور نیز با تدریس آن در کنار زبان ملی، موافق هستند.
وی ادامه داد: شغل معلمی را شغل انبیا ادیان الهی دانست و افزود: توسعه همه جانبه هر جامعه ای، وابسته به تعلیم و تربیت صحیح است و امیدوارم تمامی مسئولان نظام آموزشی کشور، نهایت تلاش خود برای تحقق این مهم را به کار گیرند.
پور مهدی با اشاره به اینکه شرایط سیاسی و اجتماعی مشکلات فراوانی برای معلمین ایجاد کرده است اظهار کرد: صیانت از جایگاه فعلی معلمین و افزایش تکریم آنان در جامعه، امری ضروری است و باید همواره زحمات و تلاش های این قشر به عنوان الگوهایی موفق برای نوجوانان و جوانان، تبیین شود.
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: مدیریت ارشد استان، پیگیر حل مشکلات فرهنگیان است و از تمامی مدیران مربوطه در این حوزه نیز انتظار دارد برای حل مشکلات این قشر تلاش کند.

پورمحمدی با قدردانی از همکاری مدیران مدارس استان در پرهیز از اخذ شهریه و کمک مردمی اجباری برای ثبت نام ادامه داد: ما همواره نیازمند مشارکت مردم و خیرین در بخش های مختلف هستیم ولی با گرفتن زوری کمک به مدرسه، همواره مخالف بوده و هستیم.

توجه ویژه به مسائل فرهنگی در جشن های آغاز سالتحصیلی، پرهیز فرمانداری ها از اختصاص بودجه عمرانی مدارس به حوزه های دیگر و ... از دیگر مسائلی بود که استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه به آن ها اشاره کرد..

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار