کد خبر: ۷۸۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 19 September 2019

هر ساله استان خوزستان در ایام اربعین سید و سالار شهیدان، میزبان خیل عظیمی از زائران، محبان و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت برای عزیمت به عتبات عالیات است.

مرز بین‌المللی شلمچه یکی از گذرگاه‌های مهم استان خوزستان که هر ساله علاوه بر مراجعت زائران ایرانی، محل رجوع اتباع خارجه نیز است.

خبرگزاری فارس خوزستان در نخستین بسته خبری ویژه اربعین حسینی، به آخرین جزئیات آمادگی این مرز بین‌المللی می‌پردازد.

جابه‌جایی رایگان زائران اربعین از خرمشهر به شلمچه با قطار

به گفته عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه‌آهن جنوب، راه‌آهن جمهوری اسلامی آمادگی کامل برای جابه‌جایی زائرین اربعین از اقصی نقاط کشور را دارد.

همچنین برای پیشگیری از وقوع ازدحام و بسته شدن جاده‌ها، به مدت 20 روز و به‌صورت 24 ساعته و رایگان جابه‌جایی زائران از خرمشهر به شلمچه و بالعکس انجام خواهد شد.

قطاری که در مسیر خرمشهر به شلمچه و بالعکس به‌کارگیری می‌شود، متناسب با نیاز هر نیم ساعت یک‌بار بین خرمشهر و شلمچه تردد کرده و زائران را جابه‌جا می‌کند.

آماده‌سازی پارکینگ ۸۰ هکتاری شلمچه

امسال برای جانمایی خودروهای زائران اربعین حسینی ۸۰ هکتار پارکینگ مدنظر قرار گرفته است تا مشکلات سال‌های گذشته تکرار نشود.

از این تعداد هکتار، ۵۰ هکتار به صورت کامل آماده و مابقی نیز در حال آماده‌سازی است که با توجه به گفته مسؤولان تا پیش از موسم اربعین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

خدمت‌رسانی ۹۰ اتوبوس در مرز شلمچه

امسال با همت شهرداری شیراز به عنوان شهردار معین خرمشهر، ۷۰ اتوبوس آماده خدمت‌رسانی به زائران است، البته استان نیز به این تعداد ۲۰ اتوبوس اضافه کرده که در نهایت برای اربعین امسال ۹۰ اتوبوس مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی خواهند بود.

این اتوبوس‌ها زائران را از سه راهی شلمچه به سمت پایانه مرزی و بالعکس منتقل می‌کنند.

خدمت‌رسانی ۵۶ گیت گذرنامه به زائران

امسال ۵۶ گیت گذرنامه در پایانه مرزی شلمچه آماده ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی است که نسبت به سال گذشته پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی داشته است.

با وجود اینکه برای امسال ویزا حذف شده است، اما داشتن مدارک رسمی چون گذرنامه ضروری است و زائران باید با مدارک رسمی و معتبر به مرز شلمچه مراجعه کنند.

خدمت‌رسانی ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه

موکب‌های خدمت‌رسان نقش مهمی در ارائه خدمت به زائران در ایام اربعین حسینی دارند و بر همین اساس تا روزهای آینده مواکب در مرز شلمچه جانمایی خواهند شد.

بر همین اساس امسال ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه آماده خدمت‌رسانی به زائران خواهند بود که این مواکب ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار نفر را به صورت روزانه و توزیع ۲۰۰ هزار وعده غذایی را دارند

منبع: فارس
برچسب ها: اربعین98
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار