محمدرضا شلیلی» امروز در جمع خبرنگاران از فعال شدن دفاتر بانک خون بند ناف در شهرستان‌های فارس خبر داد و گفت: بدین ترتیب در شهرستان‌های کازرون، لار، داراب، جهرم، فیروزآباد، استهبان و لامرد این بانک وجود خواهد داشت.
کد خبر: ۷۸۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ 17 September 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمدرضا شلیلی» امروز (سه شنبه 26 شهریور) در جمع خبرنگاران از فعال شدن دفاتر بانک خون بند ناف در شهرستان‌های فارس خبر داد و گفت: بدین ترتیب در شهرستان‌های کازرون، لار، داراب، جهرم، فیروزآباد، استهبان و لامرد این بانک وجود خواهد داشت.

مدیر دفتر بانک خون «رویان» فارس افزود: هدف از راه‌اندازی بانک خون بندناف در شهرستان‌های استان دسترسی ساکنان این مناطق به سلول‌های بنیادی از طریق بند ناف نوزاد است.

وی اضافه کرد: بند ناف نوزاد به عنوان منبعی غنی از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌های بدخیم دارای منشا خونی، استفاده موثری در روند درمان دارد.

شلیلی با اشاره به ایجاد دفتر بانک خون فارس در سال 87 گفت: در این مدت حدود 11 هزار نمونه خون بندناف در استان تهیه و در بانک خون کشور ذخیره شده است.

مدیر دفتر بانک خون «رویان» استان فارس ادامه داد: فعالیت فارس در این حوزه موفقیت آمیز بوده و از شروع فعالیت مرکز رویان در فارس تا کنون بیش از 30 پیوند از طریق نمونه‌های ذخیره شده در کشور، مورد پیوند قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: همچنین با همکاری مرکز طبی کودکان و ستاد سلول‌های بنیادی، مرحله اول استفاده از خون بند ناف برای کودکان مبتلاء به فلج مغزی برای 120 بیمار تا کنون به انجام رسیده است.

شلیلی از امکان هماهنگی خانواده‌ها از هفته 36 بارداری برای ذخیره خون بند ناف خبر داد و عنوان کرد: خانواده‌ها باید پیش از تولد نوزاد با بانک خون بند ناف هماهنگی لازم را انجام دهند و در زمان زایمان، خون گیری از بند ناف توسط کارشناسان مرکز در کمتر از پنج دقیقه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: امکان نگهداری نمونه‌های خون تا 25 سال وجود دارد و هزینه اولیه برای استفاده از آن حدود 40 میلیون ریال است و خانواده‌هایی که فرزند مبتلاء به سرطان خون، تالاسمی و ... دارند برای بارداری بعدی حتما باید ذخیره سازی خون بندناف را مورد توجه قرار دهند زیرا امکان پیوند و درمان از طریق این خون برای خواهر و برادر نوزاد وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار