معاون اقتصادی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: توانمندسازی و خودکفایی هدف اصلی پرداخت تسهیلات به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است.
کد خبر: ۷۸۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 15 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  حیدر نعمتی در نشست بررسی تسهیلات خوداشتغال سهمیه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اظهار داشت: هدف ما تنها جذب تسهیلات نیست بلکه اشتغالزایی و کمک به معیشت خانوارهای تحت پوشش از اهداف اصلی پرداخت این تسهیلات بشمار می رود.

وی ادامه داد: باید طرح های دارای اولویت به صورت مکتوب از سوی دستگاه های تخصصی در اختیار نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد و بانک ها قرار گیرد تا علاوه بر تکمیل زنجیره ارزش در بخش ایجاد اشتغال مولد نیز تاثیر گذار باشد.

وی افزود: ایجاد طرح های اقتصادی و دانش بنیان و تولید کالاهایی که نیاز روز بازار هستند و اصلاح نژاد و تکمیل زنجیره های ارزش و توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی باید مد نظر کمیته فنی در معرفی طرح ها باشد.

وی از کمیته امداد استان خواست که برش شهرستانی تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه سهم استان مشخص و در اختیار فرمانداران قرار گیرد تا در کارگروه های اشتغال شهرستان مطرح و پیگیری شود.

وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال افراد تحت پوشش یکی از دغدغه های اصلی برای توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش است و دولت اکنون با این رویکرد به دنبال اجرایی شدن بند ب قانون برنامه ششم توسعه ماده ۸۳ است تا بتواند با پشتوانه قانونی از ظرفیت پرداخت تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال مددجویان استفاده کند.

نعمتی گفت: پذیرش طرح ها از محل ابلاغ ها ۷۰ درصد بوده که ۴۵ درصد مصوب شده و تاکنون تنها چهار درصد پرداخت شده که انتظار داریم بانک ها در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد تعجیل کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار