تابناک / اخیرا اظهارنظری عجیب و باور نکردنی توسط یکی از شاهزاده های سعودی که به روایتی "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان و به روایت دیگر "عبدالله بن سلطان ناصرآل سعود" میباشد در شبکه اجتماعی توییتر منتشر گردیده و نویسنده در فضایی احتمالا غیر طبیعی ، با بر شمردن امکانات و تجهیزات نظامی عربستان سخن از نابودی ایران در ۸ ساعت از سوی این کشور رانده است!
کد خبر: ۷۸۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ 15 September 2019

تابناک / اخیرا اظهارنظری عجیب و باور نکردنی توسط یکی از شاهزاده های سعودی که به روایتی "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان و به روایت دیگر "عبدالله بن سلطان ناصرآل سعود" میباشد در شبکه اجتماعی توییتر منتشر گردیده و نویسنده در فضایی احتمالا غیر طبیعی ، با بر شمردن امکانات و تجهیزات نظامی عربستان سخن از نابودی ایران در ۸ ساعت از سوی این کشور رانده است!


صرفنظر از جو حاکم بر این اظهارنظر و شوخی پنداری آن تا واقعیت، ذکر چندنکته در این مقال خالی از لطف نیست:


۱-به عقیده قلم ،جناب شاهزاده چندان با فضای چند بعدی و فراگیر شبکه اجتماعی و گستردگی سوژه پنداریهای "توییت" آشنایی نداشته که این شوخی را که احتمالا مصرف داخلی داشته در فضایی عمومی بیان نموده و خب به جای تاثیر مدنظر ، اینگونه زمینه استهزاء مخاطبین بین المللی را فراهم کرده است.


۲-ماجرای جنگ مستقیم ۴ ساله قوای متحد عربستانی و اماراتی در یمن و شکست های پی در پی و عجز آنها از استیلا بر کشور ۲۴ میلیونی یمن که اتفاقا ۶۵ درصد ایشان سنی بوده و بخش عمده همانها در کنار ۳۵ درصد شیعه آرزوهای بلندپروازانه خادم صوری حرمین شریفین و ولیعهد جاه طلبش را نقش بر آب کرده اند نیز خود گویای توهم فانتزی گوینده در بیان سخنان واهی تصرف ۸ ساعته ایران محسوب میشود.


۳- در خصوص امکانات و تجهیزات نظامی و بودجه دفاعی که آقای شاهزاده به آن مینازد و کارشناسان تخمین ۵۷ میلیارد دلاری برای آن قایلند به همین اندازه برای سعودی ها حرفه ایی و کارساز بوده که نه در یمن و نه در سوریه به کار ایشان نیامده و احتمالا بخش عمده آن در جبهه های تکفیری داعشیون و اردگاههای آموزشی تروریستی به درجه اسقاط نایل آمده است.


۴-فساد سیستماتیک موجود در عربستان که چاره ای برای محمد سلمان در تبلور ژست فساد زداییش در ساختار سیاسی این کشور نیز باقی نگذاشت،آنقدر گسترده و فراگیر بوده که احتمالا گوینده در لوای حرفهای متوهم گونه وهابی پسندش! به دنبال پنهان کردن مشکلات و فسادهای مالی شخصی اش میباشد.


۵-حتما به تعبیر آیه کریمه "أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعاً وَ مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً وَ لَقَدْ جاءَتْهُمْ رُسُلُنا بِالْبَيِّناتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيراً مِنْهُمْ بَعْدَ ذلِكَ فِي الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ " قتل یک تن به سان قتل همه بشریت است و این امر تحت هر شرایطی مذموم و ناپسند.امری که متاسفانه بسیاری از حکومت های دیکتاتوری عالم به بهانه های مختلف برای حذف مخالفین داخلی خود انجام میدهند (و یقینا مسیر نیستی را طی میکنند.)اما از قراین برای انجام و پنهان کاریش نهایت استفاده را میبرند تا فارغ از پچ پچ ها، رد پایی برایشان در این آدمکشی ها باقی نماند!
در تمسخر و اثبات توهم شاهزاده سعودی مبنی بر قدرت و امکانات اطلاعاتی این کشور همین بس که با وجود هزینه های انسانی، مادی و معنوی فراوان، تنها در فقره قتل جمال خاشقجی جز ابن خلدون مورخ شهیر عرب (آنهم از حیث عدم حیات) همگان از نقش دستگاه امنیتی سعودی ها و جزییات قتل او آگاه و مطلع گردیدند!


۶-و همچنان توهمات چندباره سعودی ها در تشکیل "عراق نوین"که آخر منتهی به تعریف اجباری از وضعیت ماضی و موجود عراق انجامید و شکست های مستقیم و نیابتی عجیب و شاق در سوریه که منجر به آزادی یکی پس از دیگری حلب ، حمص، غوطه شرقی، قلمون و جنوب دمشق توسط ارتش و دولت مستقر شد در کنار تحقیرات مکرر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که سعودی ها را گاو شیرده همیشگی توصیف کرد ،همه و همه نشانگر اوج عزت ملی شاهزاده سعودی و هم قطارانش محسوب میشود!


۷-حالا به همه اینها وضعیت ایستا و مقتدر "جمهوری اسلامی ایران"در منطقه و صحنه جهانی را اضافه کنید که به اعتبار باور ایمانی ،حمایت مردمی و ملی ،هدایتهای رهبری معظم و قدرت دستگاههای امنیتی ،نظامی اعم از سپاهی و ارتشی ،نقشی بی بدیل در تمامی موضوعات مهم و استراتژیک خاورمیانه و جهانی ایفا مینماید و به گواه تاریخ، پیشینه چند هزار ساله و ادغام آن با مضامین و شعایر اسلامی و حس ناسیونالیستی ملی مردمانش فارغ از جناح بندی های سیاسی حافظ تمامیت ارضی اش محسوب میشود. عجبا ..گویی که مگس را یارای بازی با شیر بیدار خواهد بود!


در پایان به رسم اعتقاد انسانی،ضرورت بررسی سلامت روانی شاهزاده سعودی را از اوجب واجبات میدانم تا حداقل با اظهارنظرات اینچنینی فضای انبساط خاطر و خارج از تحمل مخاطبین خود را بیش از پیش فراهم نکند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار