ساغرچی در پاسخ به این پرسش که امکان برقراری پرواز به عراق در ایام اربعین از همدان وجود دارد هم مطرح می‌کند: انجام این کار از وظایف حج و زیارت خارج است و فرودگاه می‌تواند مستقیم آن را انجام دهد.
کد خبر: ۷۸۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 15 September 2019
سفر به عتبات عالیات از همدان با هواپیما آرزویی است که مردم سال‌ها منتظر تحققش هستند و در حالی که فرودگاه همدان از آمادگی کامل برای برقراری این پرواز خبر می‌دهد؛ سازمان حج و زیارت از میسر نبودن این کار به دلیل استقبال کم خبر می‌دهد.

به گزارش تسنیم، سفر به عتبات عالیات در سال‌های اخیر رونق بسیاری گرفته و مردم در طول سال به ویژه محرم و صفر و ایام اربعین به زیارت ائمه (ع) مدفون در عراق می‌شتابند.

هر چند تعداد کاروان‌های زمینی در همدان بسیار بوده و امکان سفر انفرادی هم هست، اما برخی مردم، چون سالمندان، مدیران دولتی و اهالی بازار ترجیح می‌دهند راحت‌تر و سریع‌تر به مقصد رسند و سفر با هواپیما را ترجیح می‌دهند.

برقراری سفر هوایی به عتبات عالیات از همدان، آرزویی است که مردم سال‌ها منتظر تحققش هستند و هر از گاه، زمزمه‌هایی از تحقق این وعده چندساله به گوش می‌رسد، اما مدتی بعد خاموش می‌شود.

این بار هم در حالی‌که مدیر فرودگاه همدان از آمادگی کامل برای برقراری این پرواز خبر می‌دهد؛ سازمان حج و زیارت از میسر نبودن این کار به دلیل بالا بودن هزینه سفر و استقبال کم از طرف مردم خبر می‌دهد.

مردم سفر انفرادی را ترجیح می‌دهند

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان در این مورد به «تسنیم» می‌گوید: هزینه سفر زمینی به عتبات عالیات با کاروان‌های زیارتی همدان یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان است که بسته به درجه هتل تفاوت می‌کند که اگر هواپیما جایگزین اتوبوس شود به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

محسن ساغرچی می‌افزاید: به دلیل بالا بودن این نرخ، مردم از آن استقبال نمی‌کنند چراکه کاروان‌های زمینی در حال حاضر با کمبود مسافر روبرو هستند.

وی با اشاره به افزایش سفر‌های انفرادی به عتبات بیان می‌کند: به دلیل برداشتن هزینه ویزا، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به‌طور انفرادی و خارج از کاروان سفر کنند که این موضوع در ماه‌های محرم و صفر بیشتر دیده می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت همدان می‌گوید: از چند سال پیش بار‌ها قصد برقراری سفر هوایی به عتبات عالیات از فرودگاه همدان را داشته و اطلاعیه داده‌ایم، اما به دلیل استقبال کم از طرف مردم، انجام این کار میسر نشده است.

ساغرچی در پاسخ به این پرسش که امکان برقراری پرواز به عراق در ایام اربعین از همدان وجود دارد هم مطرح می‌کند: انجام این کار از وظایف حج و زیارت خارج است و فرودگاه می‌تواند مستقیم آن را انجام دهد.

وی بیان می‌کند: فرودگاه می‌تواند با آژانس‌های هواپیمایی قرارداد بسته و پرواز هوایی به عراق را مانند مشهد انجام دهد که در این صورت هم هزینه بلیت رفت و برگشت کمتر از ۲ میلیون تومان تمام نمی‌شود.

فرودگاه نمی‌تواند بدون کمک حج و زیارت سفر هوایی را برقرار کند

مدیر فرودگاه همدان هم با بیان اینکه این مرکز دارای ظرفیت مناسب برای انجام پرواز‌های بین‌المللی است به «تسنیم» می‌گوید: تاکنون پرواز‌های عمره مفرده و حج تمتع از این فرودگاه انجام شده است.

سهراب کلوندی می‌افزاید: فرودگاه مشکلی برای برقراری پرواز به عراق ندارد، اما حج و زیارت باید مسافر آن را تأمین کند چراکه هیچ فردی بدون اطلاع این سازمان نمی‌تواند به عتبات سفر کند.

وی تصریح می‌کند: مگر حج و زیارت تاکنون اطلاعیه عمومی برای پرواز هوایی به عتبات انجام داده که از استقبال کم حرف می‌زند؟ باید دید استقبال واقعی چقدر است.

کلوندی اعلام می‌کند: استاندار بر برقراری پرواز هوایی به عتبات از همدان اصرار دارد و باید جلسه‌ای در این زمینه گذاشته و بررسی کنیم که چطور می‌توان این کار را انجام داد.

به گزارش تسنیم، پیش از این مدیر فرودگاه همدان اعلام کرده بود که مقدمات لازم برای انجام سفر هوایی به عتبات از این فرودگاه انجام شده و تصمیم نهایی پس از پایان پرواز‌های حج تمتع اعلام می‌شود.

حال با گذشت ۱۰ روز از آن زمان انتظار می‌رود مسئولان استان، تصمیم قطعی خود در مورد سفر هوایی به عتبات عالیات را اعلام کرده و تا پیش از رسیدن به ایام اربعین نتیجه کار را اعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار