کامران اکبری شایگان با اشاره به راه اندازی موزه مردم شناسی اسدآباد در سند ۳ ساله راهبردی استان با پیش بینی اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان افزود: به علت نداشتن ساختمان و محدودیت فضا در بنای یادبود سیدجمال هنوز نسبت به این امر موفق نشده ایم ضمن اینکه ملکیت موزه فرهنگ و تاریخ و اتاق‌های مربوط به سازوکار اداره میراث مربوط به اداره فرهنگ و ارشاد بوده و از ۱۲ سال پیش به صورت امانی در اختیار اداره میراث قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۸۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ 15 September 2019
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد با بیان اینکه با وجود بیش از ۳۰۰ سنگ تاریخی کشف شده از دوره‌های ساسانی و اشکانی در اسدآباد موزه‌ای در این زمینه در شهرستان وجود ندارد، اعلام کرد: تأسیس موزه سنگ به منظور نگهداری از سنگ‌های تاریخی در این شهرستان ضروری است.

به گزارش ایسنا، اکبری شایگان از سهمیه تعهد اجرای ۴ پروژه در سند راهبردی ۳ ساله استان برای این اداره در برش شهرستانی این سند خبر داد و اظهار کرد: تکمیل زیرساخت روستای گردشگری ملحمدره، ایجاد زیرساخت در تالاب گردشگری پیرسلمان، ایجاد موزه مردم شناسی سیدجمال و احیای آب انبار صفوی ۴ پروژه‌ای است که در سند راهبردی ۳ ساله استان همدان در برش شهرستانی برای اداره میراث فرهنگی اسدآباد تکلیف شده است.

وی با اشاره به راه اندازی موزه مردم شناسی اسدآباد در سند ۳ ساله راهبردی استان با پیش بینی اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان افزود: به علت نداشتن ساختمان و محدودیت فضا در بنای یادبود سیدجمال هنوز نسبت به این امر موفق نشده ایم ضمن اینکه ملکیت موزه فرهنگ و تاریخ و اتاق‌های مربوط به سازوکار اداره میراث مربوط به اداره فرهنگ و ارشاد بوده و از ۱۲ سال پیش به صورت امانی در اختیار اداره میراث قرار گرفته است.

اکبری شایگان در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی پیش بینی شده در سند راهبردی برای راه اندازی و ایجاد موزه مستلزم تأمین فضا در این راستا است، عنوان کرد: در رابطه با راه اندازی موزه مردم شناسی پیگیری‌هایی نیز برای خرید خانه‌ای قدیمی در سطح شهر انجام داده ایم که هنوز در این راستا خانه مناسب قدیمی پیدا نکرده ایم. 

وی با بیان اینکه متأسفانه نبود مکان کافی و مناسب موجب عقب ماندن این شهرستان در بحث موزه بوده است، تصریح کرد: هم‌اکنون در صورت وجود فضا و مکان مناسب اداره میراث فرهنگی امکان راه‌اندازه ۳ موزه سنگ‌های قدیمی، عکس‌های قدیمی و آثار تاریخی را در این شهرستان دارد که راه‌اندازی هر یک از این موزه‌ها از جمله موزه سنگ در اسدآباد این موزه را در استان همدان بی‌نظیر خواهد کرد.

اکبری شایگان گفت: شهرستان اسدآباد از جمله شهرستان‌هایی است که موزه مردم‌شناسی تاریخ و فرهنگ آن در سال ۱۳۸۷ به عنوان نخستین موزه مردم‌شناسی استان همدان در محل بنای یادبود سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی راه‌اندازی شد، اما از آن زمان تا کنون این شهرستان با وجود استعداد راه‌اندازی موزه‌های مختلف دیگر، به علت نبود فضا هیچ پیشرفتی در ایجاد و راه‌اندازی موزه‌های جدید نداشته است.

وی با بیان اینکه با وجود بیش از ۳۰۰ سنگ تاریخی کشف شده از دوره‌های ساسانی و اشکانی در اسدآباد موزه‌ای در این زمینه در شهرستان وجود ندارد، افزود: تأسیس موزه سنگ به منظور نگهداری از سنگ‌های تاریخی در این شهرستان ضروری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: فضای مناسب بنای یادبود سیدجمال‌الدین شرایط لازم را برای راه‌اندازی ۲ش موزه عکس و سنگ را دارد که این امر نیازمند موافقت لازم دستگاه‌های ذیربط این امر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار