استاندار خوزستان گفت: بازرسی های گسترده ای از خانه های بازی در سطح استان در حال انجام است و به خانه های بازی غیرمجاز برای گرفتن مجوز مهلت داده می شود که در صورت رعایت نکردن قانون تعطیل می شوند.
کد خبر: ۷۸۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 15 September 2019

غلامرضا شریعتی در شورای استاندارد در محل سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و شهرداری مجوز فعالیت خانه های بازی را صادر می کنند که از این پس اتحادیه مربوطه نیز برای صدور مجوز به این اماکن ورود کند تا کمتر شاهد تخلف در این بخش باشیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب ایمنی آسانسورها در اماکن عمومی و دولتی گفت: نباید بعد از آسیب دیدن مردم در آسانسورهای ناامن به فکر غیرفعال کردن و پلمب آن ها باشیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: اداره کل استاندارد خوزستان باید با صاحبان اماکنی که آسانسورهای ناامن و غیراستاندارد  دارند برخورد داشته باشند تا باعث وقوع خطر جدی برای مردم نشوند.

شریعتی ادامه داد: هر دستورالعمل موردنیاز برای برخورد با صاحبان این اماکن ماکن از سوی اداره کل استاندارد خوزستان تهیه شود تا دستور اجرای آن را صادر کنم.

استاندار خوزستان در ادامه با تاکید بر همکاری استاندارد و سایر دستگاه های مربوطه در ترخیص کالاهای وارداتی از بنادر استان بیان کرد: در آزمایشاتی که از کالاهای وارداتی به استان انجام می شود باید وحدت رویه بین استاندارد و سایر دستگاه های مرتبط ایجاد شود تا برای ترخیص کالاهای واراداتی در بنادر با مشکل مواجه نشویم.

نبود ابزار قانونی برای تعطیل کردن آسانسورهای ناامن

مدیر کل استاندارد خوزستان درادامه این نشست بیان کرد: ابزار قانونی برای پلمب کردن آسانسورهای ناامن وجود ندارد و بسیاری از صاحبان اماکنی که آسانسور های آن ها غیر استاندارد است مانع تعطیل شدن آن ها می شوند.

رضا دهدشتی زاده افزود: آسانسورهای غیر استانداردی که توسط این اداره کل پلمب می شوند  توسط صاحب مجتمع باز می شوند و آسانسور با همان شرایط ناایمن فعالیت می کند.

وی ادامه داد: پارسال سه هزار و ۲۰۴ مورد بازرسی از آسانسورهای سطح خوزستان انجام گرفت که ۲۸۴ مورد از این تعداد نواقص بحرانی داشتند و ۱۸۸ آسانسور نیز پلمب شدند.

مدیر کل استاندارد خوزستان با ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب اکثر آسانسورها در اماکن مختلف خوزستان بیان کرد: در چند سال اخیر با وجود بازرسی های گسترده ای که از آسانسورها در سطح استان انجام گرفته اما هیچگونه بهبودی در وضعیت ایمنی آسانسورها ایجاد نشده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار