انتشار فیلمی در فضای مجازی در خصوص جا به جایی یک زن بادار ایرانی از اتاق محل بستری در بیمارستان طالقانی آبادان به منظور بستری کردن یک زن بیمار عراقی به جای وی، حاشیه ساز شده و واکنش دانشکده علوم پزشکی آبادان را در این رابطه در پی داشت.
کد خبر: ۷۷۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸ 14 September 2019

در این فیلم که با عنوان " این اتاق فقط واسه عراقی هاست " در فضای مجازی منتشر شده و بازتاب گسترده ای داشته است ، فیلمبردار مدعی است همسر باردار وی از اتاق ۲ تخته محل بستری در بیمارستان طالقانی آبادان به این دلیل که قرار است یک زن بیمار عراقی در آن بستری شود به اجبار جا به جا شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان روز شنبه به منظور روشن سازی افکار عمومی در این رابطه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بیمار در فیلم پخش شده در فضای مجازی خانمی باردار بوده که به دلیل احتمال زایمان زودرس ابتدا در بخش زایمان بستری و پس از عادی شدن شرایط به بخش بستری زنان منتقل شد اما پس از گذشت یک روز بنا به درخواست وی و با این دلیل که همسرش بعنوان تنها همراه مجبور است بر بالین وی حاضر باشد، با همکاری بیمارستان تخت بیمار برای رفاه حال وی و همراهش به اتاق ۲تخته‌ای که مخصوص بیماران جراحی است انتقال داده شد.

حجت‌اله جانبی اظهار داشت: هنگام جا به جایی به این بیمار یادآوری شد که جا به جایی شما به اتاق ۲ تخته مذکور صرفا با توجه به خالی بودن اتاق و برای همکاری به صورت موقت صورت گرفته است لذا به محض ورود بیمار جراحی‌ شده باید به محل قبلی خود در بخش بستری زنان بازگردید.

وی گفت: پس از گذشت ۲روز به دلیل نیاز به اتاق ۲تخته برای ۲بیمار جراحی‌شده که یکی از آنان یک خانم عراقی است از این بیمار خواسته می‌‎شود به اتاق خود بازگردد تا بیماران جدید در محل خاص خود بستری شوند اما به دلیل درخواست مجددشان در خصوص ماندن در این اتاق، تا روز ترخیص با درخواست پرستار  بخش از مسئول مربوطه، این زن باردار در همان اتاق ۲تخته بستری می‌ماند.

جانبی با اشاره به اینکه علیرغم ممنوعیت حضور همراهان مرد مگر در شرایط خاص، اتاق ۲تخته‌ مذکور در ابتدای ورودی بخش زنان برای سهولت در تردد همراه مرد در نظر گرفته شده است، بیان کرد: نکته قابل توجه این است بنا بر اذعان شاهدان عینی، بیمار در زمان ترخیص با اعلام رضایت کامل از خدمات ارائه‌شده و تشکر از کارکنان بخش مربوطه، بیمارستان را ترک کرده است اما با وجود همکاری عوامل بیمارستان با وی و ماندگاری در اتاقی که درخواست کرده بود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: بعد از ایجاد شرایط تردد اتباع عراقی در منطقه از سوی منطقه آزاد اروند، پذیرش بیماران این کشور همسایه در کنار سایر  بیماران در بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر اجتناب‌‍ ناپذیر است و اتفاقی خلاف قانون و عرف صورت نگرفته و در حال حاضر نیز بسیاری از این بیماران برای درمان به شهرهایی مانند مشهد، تهران، شیراز، اصفهان مراجعه می‌کنند  دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز از این ظرفیت بهره گرفته و با درآمدزایی از مقوله گردشگری سلامت به دنبال ارتقای کیفیت خدمات به هموطنان است.

وی با بیان اینکه عکسبرداری و تصویر برداری از فضای داخل بیمارستان آن هم در بخش زنان ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد، خاطر نشان کرد: برخی افراد بدون در نظر گرفتن حقوق قانونی کارکنان بیمارستان با انتشار چنین مطالبی( انتشار فیلم)  به حریم خصوصی دیگران تجاوز کرده و موجب تشویش اذهان عمومی و سلب اعتماد جامعه می‌شوند. لذا به خاطر تضییع حقوق پرسنل بیمارستان طالقانی آبادان، موضوع انتشار این فیلم از طریق مرجع قانونی و امور حقوقی این دانشکده تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا در راستای گردشگری سلامت برخی بیماران عراقی که از طریق مرز شلمچه وارد ایران می شوند برای درمان به مراکز درمانی استان خوزستان از جمله شهرهای آبادان و خرمشهر مراجعه می کنند و از آنها هزینه درمان دریافت می شود.

۶۰۷ هزار نفر ساکنان شهرستانهای آبادان ، خرمشهر و شادگان از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت به عنوان مجموعه مراکز بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره مند هستند. 

منبع: ايرنا
برچسب ها: آبادان ، بیمارستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار