کد خبر: ۷۷۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 14 September 2019

تابناک / فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: برای جلوگیری از خرید و فروش غیرمجاز حیوانات و پرندگان وحشی تمامی مراکز خرید و فروش پرندگان و بازارهای محلی گیلان بازرسی می‌شوند.

 
هشدار یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان به فروشندگان حیوانات و پرندگان وحشی

ساسان اکبری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، جلوگیری از خرید و فروش و عرضه غیرمجاز انواع حیوانات و پرندگان وحشی در گیلان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در صورت مشاهده مصادیق و اقدام افراد جهت عرضه حیوانات و پرندگان وحشی با متخلفان طبق دستورالعمل‌های ابلاغی برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان انجام عملیات گشت، کنترل و پایش کلیه مراکز عرضه، خرید و فروش حیوانات و پرندگان وحشی در سطح استان را توسط عوامل این یگان مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: بعضاً در برخی از این مراکز پرندگان و حیوانات وحشی به‌صورت غیرقانونی زنده‌گیری و نگهداری می‌شوند.

اکبری‌پور از دستگیری یک فرد متخلف به همراه یک بهله پرنده شکاری حمایت شده دلیجه توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گیلان در روزهای گذشته خبر داد و تصریح کرد: از آن جایی‌که پرندگانی نظیر دلیجه بسیار باارزش بوده و تحت حمایت هستند بنابراین زنده‌گیری و نگهداری آنان جهت فروش ممنوعیت دارد.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده تخلف مبنی بر نگهداری پرندگان و حیوانات وحشی حمایت‌شده اقدام لازم جهت برخورد به فوریت در دستور کار قرار می‌گیرد ابراز داشت: تاکنون بیش از 30 مورد از مراکز عرضه و خرید و فروش پرندگان در سطح استان گیلان توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست مورد بازدید قرار گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان دادن تذکرات لازم به واحدها و مراکز یاد شده در مورد نحوه نگهداری پرندگان و عدم خرید فروش پرندگان شکاری و شکار ممنوع را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: رعایت قوانین و مقررات صادر شده توسط مراکز عرضه و خرید و فروش پرندگان در سطح استان گیلان الزامی است.

اکبری‌پور از برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای دهیاران شهرستان رشت با هدف نحوه به‌کارگیری سلاح شکاری، قوانین شکار، صید و تعامل با محیط‌بانان سخن گفت و اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع آموزش دهیاران به‌عنوان نمایندگان دستگاه‌های دولتی در سطح روستاها برگزاری این آموزش‌ها به صورت مداوم ادامه دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان ‌در مورد اهمیت نقش‌آفرینی آحاد مردم در صیانت از ذخایر ارزشمند طبیعی موجود در محیط‌زیست خاطرنشان کرد:‌ به‌طور قطع نگهداری و حفاظت از محیط زیست تنها از عهده یک سازمان خاص بر نمی‌آید بلکه آحاد مردم باید در این مسیر همکاری و مشارکت فعالی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار