کد خبر: ۷۷۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 14 September 2019

تابناک / نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شکستگی لوله‌های انتقال آب شرب روستایی در سایت شهید خوش‌سیرت را مورد اشاره قرار داد و گفت: رفع فرسودگی خطوط انتقال آب شرب روستایی منطقه به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 
گیلان| رفع فرسودگی خطوط انتقال آب شرب روستایی لاهیجان 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ذبیح‌الله نیکفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه 22 کیلومتر از شبکه انتقال آب شرب روستایی شهرستان لاهیجان فرسوده و دچار شکستگی‌های متعددی است اظهار داشت: برای رفع این مشکل و اصلاح خطوط انتقال آب شرب روستایی از سایت شهید خوش‌سیرت به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس رایزنی خود با نمایندگان آستانه‌‌اشرفیه و لنگرود جهت پیگیری حل مشکل فرسودگی لوله‌های انتقال آب شرب این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در خلال انجام این رایزنی‌ها مکاتباتی نیز با وزارت نیرو، مسئولان آب و فاضلاب کشور و سازمان برنامه و بودجه انجام شد.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس از عمر 22 ساله شبکه‌های خطوط انتقال آب شرب روستایی گیلان سخن گفت و تصریح کرد: هم‌اینک در 4 روستای ساحلی لاهیجان پروژه‌های آبرسانی با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان در حال اجرا است که امیدواریم با افتتاح آن‌ها بخشی از مشکلات مردم برطرف شود.

بیشتر بخوانید
  • تجهیزات کاهنده مصرف در خطوط انتقال آب شرب گیلان نصب شد

  • ادامه تخلیه زباله در تموشل لاهیجان نتیجه عملکرد ضعیف شورا و شهرداری است

  • گیلان| موانع صادرات محصولات غذایی شهرک صنعتی لاهیجان برطرف می‌شود

نیکفر پیگیری برای حل مشکل آبرسانی به روستاهای بخش رودبنه تا لنگرود را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: به غیر از 141 روستای برخوردار، 6 روستای بالای 29 خانوار سیاهکل تحت پوشش طرح آب شرب روستایی نیستند که از این تعداد هم‌اینک عملیات مربوط به آبرسانی به 3 روستا در حال انجام است.

وی موضوع ورود یک شرکت به روستای تموشل جهت تصفیه شیرابه‌های ناشی از دفن پسماند در این منطقه را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: این شرکت نمونه‌هایی را به آزمایشگاه فرستاده اما جواب آن هنوز ارسال نشده است بنابراین انتظار داریم پس از مرحله ارزیابی عملکرد، کار این شرکت در تموشل آغاز شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه برخی ادارات در سیاهکل به علت فراهم نبودن یکسری امکانات هنوز در این شهرستان دایر نشده‌‌اند اظهار داشت: تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، تعاون روستایی، اداره اوقاف و امور خیریه و یا شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از جمله این ادارات مهم به شمار می‌آیند.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس با بیان اینکه مدیران کل برای استقرار ادارات ذیربط در شهرستان سیاهکل خواستار واگذاری و تجهیز ساختمان، اعطای خانه سازمانی و خودرو به رئیس مربوطه شده‌اند افزود: کشور دچار مشکلات اقتصادی است و انتظار داریم مدیران کل همکاری بیشتری داشته باشند.

نیکفر از احداث 200 واحد بوم‌گردی در یک مجموعه 10 هکتاری واقع در شهرستان سیاهکل توسط سرمایه‌گذار خبر داد و ابراز داشت: به علل وجود برخی مسائل و مشکلات باید از پراکنده‌سازی واحدهای بوم‌گردی اجتناب شود و قطعاً تجمیع آن‌ها در یک محوطه مشخص و تعیین شده سود و منافع بیشتری را به دنبال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار