با تلاش نیروهای آتش‌نشانی آتش سوزی جنگل‌های باغ شادی شهرستان خاتم از توابع استان یزد مهار و 2 هزار متر از این جنگل در آتش سوخت.
کد خبر: ۷۷۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 14 September 2019

عصر روز جمعه 22 شهریور ماه به واسطه بی‌احتیاطی که از سوی نیروی انسانی انجام گرفت، بیش از 2 هزار متر مربع از جنگل‌های باغ شادی شهرستان خاتم در آتش سوخت.

در نهایت با تلاش‌های دو ساعته صورت گرفته از سوی نیروهای آتش‌نشانی، محیط بانان و عوامل اداره منابع طبیعی در ساعت 18 موفق به مهار این آتش شدند و از به آتش کشیده شدن مناطق دیگر این جنگل جلوگیری کردند.

منطقه حفاظت شده باغ شادی یزد غالبا به صورت کوهستانی و تپه ماهور و قسمتی از آن هم به صورت دشت و دامنه‌ای است. جهت کلی شیب این منطقه به سمت شمال شرقی با ارتفاعی حداکثر ۲۵۰۰ متر، حداقل ۲۰۰۰ متر و به صورت میانگین ۲۱۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا است.

منطقه حفاظت شده باغ شادی هرات از با ارزش‌ترین و مهم ترین مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌ زیست استان یزد به حساب می‌آید. این منطقه، اگر چه بارشی با میانگین ۲/۲۸۵ میلیمتر در سال به همراه چشمه‌های طبیعی و دائمی آب شیرین، چند رشته قنوات و حلقه چاه با میزان آب دهی و دبی وابسته به ریزش‌های جوّی دارد و تقریبا نسبت به سایر مناطق استان یزد ‌از شرایط مطلوب‌تری برخوردار است ولی پراکنش و امکان بهره‌برداری از منابع آب سطحی مطمئنی همچون آب‌بندان، انتقال آنها از طریق ایستگاه‌های پمپاژ در منطقه باغ ‌شادی وجود ندارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار