اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان خواست از آلودگی محیط زیست به ویژه خاک پیشگیری کنند.
کد خبر: ۷۷۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 12 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ اکنون بیش از یک هزار واحدتولیدی صنعتی فعال، نیمه فعال و در دست ساخت در شهرستان ساوجبلاغ وجود دارد.

در سال های گذشته برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان ساوجبلاغ مواد شیمیایی را در اراضی کشاورزی و ملی رها کردند که سبب آلودگی این اراضی  شد.

صاحبان این واحدهای صنعتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ گفت: واحدهای صنعتی که به صورت عمدی یا سهوی سبب آلودگی خاک و محیط زیست شوند باید در اسرع وقت محل آلودگی را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

بایرام محمودی افزود: شناسایی به موقع مکانهای آلوده نقش مهمی در رفع آلودگی سریع محیط زیست دارد.

 قانون حفاظت از خاک در خردادماه امسال پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان از سوی قوه مقننه به دولت  ابلاغ شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ با اشاره به ابلاغ قانون حفاظت از خاک گفت: انتظار میرود مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی در این زمینه بیش از پیش با اداره محیط زیست همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیران صنایع شهرستان ساوجبلاغ می توانند برای آگاهی و رعایت ضوابط زیست محیطی مرتبط با حفظ خاک به وب سایت سازمان حفاظت محیط زیست به نشانی www.doe.ir لینک معاونت محیط زیست انسانی(دفترآب وخاک )مراجعه و از جزئیات این قانون مطلع شوند.

محمودی بیان داشت: مطابق باماده ۱۴ قانون مذکور، مدیران کلیه واحدهای تولیدی، صنعتی،عمرانی، خدماتی، زیربنایی، معدنی، حمل ونقل و.... مکلفند درصورت وقوع احتمالی آلودگی خاک موضوع را به اداره محیط زیست اعلام کنند.

طبق همین ماده قانونی در صورت عدم اطلاع  یا گزارش خلاف واقع باحکم مراجع قضایی به جزای نقدی درجه ۸ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی محکوم میشوند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ از مردم، حامیان محیط زیست و رسانه های شهرستان و مدیران ادارات  خواست در صورت وقوع آلودگی خاک موضوع را به اداره محیط زیست شهرستان به شماره تلفن ۰۲۶۴۴۲۲۵۸۱۱اطلاع دهند.
وی خاطرنشان کرد: منابع آلودگی خاک جزء مهمترین عوامل آلودگی طبیعت بوده و از معادن فعال(آلودگی صنعتی)، مصرف سوخت های فسیلی (آلودگی  های نفتی)، کودها و سموم کشاورزی و به ویژه در سوانح جاده ای  مربوط به حمل ونقل موادشیمیایی و نفتی و پراکنش آن برروی سطح خاک به وجودمی آید.

شهرستان ساوجبلاغ در غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار