کد خبر: ۷۷۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ 10 September 2019

تابناک / معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با اشاره به اینکه حدود ۴٠٠ ایرانی از سال گذشته دوران محکومیت خود را در زندان‌های عراق می گذرانند به هموطنان و زائرانی که قصد عزیمت به عراق دارند هشدار داد از ورود غیر مجاز به این کشور خودداری کنند که در این صورت سه سال حبس در انتظار آنها است.

محمود عباسی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی ایرنا افزود: خوشبختانه مقامات دو کشور زمینه عزیمت بدون روادید به عتبات عالیات را برای عزاداران حسینی فراهم کرده‌اند و زائران با درج مهر خروج در مرزهای مشترک می‌توانند به عتبات عالیات عزیمت کنند.

وی ادامه داد: از هموطنان عزیز انتظار داریم به قوانین و مقررات کشور عراق احترام بگذارند و از ورود غیر مجاز به این کشور خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: همراه داشتن مواد مخدر و داروهای روانگردان جرم است و قابل تعقیب کیفری و مجازات‌های سنگینی در انتظار مرتکبان است.

معاون وزیر دادگستری اضافه کرد: هرچند ایران با کشور عراق موافقت‌نامه انتقال محکومان و استرداد مجرمان دارد اما هموطنان توجه داشته باشند که تشکیل پرونده و رسیدگی‌های قضایی طولانی است و محکومان باید بخشی از محکومیت خود را در آن کشور گذرانیده باشند تا بتوانند در فهرست انتقال قرار گیرند.

عباسی تاکید کرد: هموطنان مراقب باشند با نقض قوانین و مقررات عراق موجب گرفتاری خود و خانواده هایشان نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار