مسئول عتبات عالیات مدیریت حج و زیارت خوزستان گفت: از اول شهریور ماه امسال تاکنون ۲۱۳هزار زائر مشتاق تربت امام حسین علیه السلام در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۴هزار و ۳۰۰ نفر خوزستانی هستند.
کد خبر: ۷۷۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 11 September 2019

محمد امین یاقوت با اشاره به اینکه تعداد زیادی از زائران خوزستانی در روزهای اخیر به شهرهای مقدس عراق سفر کرده اند پیش بینی کرد موج جدید ثبت نام در سامانه سماح بعداز دهه نخست ماه محرم شروع شود.

وی ثبت نام در سامانه "سماح" سازمان حج و زیارت و پرداخت ۲۲۰هزار ریال بابت بیمه و هلال احمر(در صورت ثبت نام خود متقاضی) و داشتن گذرنامه معتبر را برای خروج از پایانه های مرزی چذابه و شلمچه ضروری خواند و افزود: این امکان وجود دارد که زائران مشتاق تشرف به عتبات عالیات برای ثبت نام در سامانه سماح و انجام مراحل آن به دفاتر رسمی خدمات زیارتی زیرپوشش سازمان حج و زیارت نیز مراجعه کنند.

به گفته یاقوت ، زائران حسینی برای خروج از مرزهای رسمی کشور باید در سامانه سماح ثبت نام کنند.

پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران اربعین حسینی تعداد زائرانی که از مرزهای شلمچه و چذابه به کربلای معلا و نجف اشرف مشرف می شوند افزایش چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته باشد.

اربعین پارسال ۲۳۶هزار زائرحسینی از گذرگاه مرزی چذابه و ۵۵۰هزار زائر از مرز بین المللی شلمچه به عراق عزیمت کردند.

امسال مرزهای چذابه و شلمچه در خوزستان ، مهران در استان ایلام و مرز خسروی در استان کرمانشاه برای تردد زائران حسینی گشوده می شود.

مرز خسروی روز جمعه ۱۵شهریور با حضور وزیران کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق پس از ۶ سال بازگشایی شد تا تردد زائران ۲ کشور با سهولت بیشتری صورت گیرد.

زائران در ماه‌های محرم و صفر می توانند به دفعات به عتبات عالیات مشرف شوند

مسئول عتبات عالیات مدیریت حج و زیارت خوزستان گفت: زائران حسینی به شرط یک بار ثبت نام در سامانه "سماح" سازمان حج و زیارت می توانند بدون داشتن روادید در طول ماه‌های محرم و صفر به دفعات به شهرهای مقدس عراق ‌سفر کنند.

یاقوت افزود: براساس توافق مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و عراق ، زائران ایرانی می توانند از طریق مرزهای بین المللی چذابه و شلمچه در طول ماه‌های محرم و صفر به صورت انفرادی یا جمعی(کاروانی) بدون روادید و به بدون محدودیت به عتبات عالیات مشرف شوند.

در سال های اخیر مسئولان ارشد عراقی تنها یک بار اجازه دادند زائران ایرانی اربعین بدون روادید(ویزا) از مرزهای رسمی کشور ، به شهرهای مقدس عراق سفر کنند.

در روزهای اخیر مرزچذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شاهد تردد چشمگیری زائران ایرانی و عراقی بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار