مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: دستگاه ونتیلاتور نوزادان که توسط خیر خرمشهری اهدا شده بود در بخش نوزادان بیمارستان ولی عصر(عج) این شهر نصب و راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۷۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 11 September 2019

عماد شرفی اظهار کرد: دستگاه ونتیلاتور نوزادان که بیشتر برای نوزادانی دچار مشکلات تنفسی استفاده می شود با همکاری دبیر خانه مشارکت های مردمی دانشکده و ریاست دانشکده علوم پزشکی آبادان و با هزینه خیر خرمشهری به قیمتی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان خریداری شد.

وی افزود: این دستگاه که یکی از دستگاه های مورد نیاز این بیمارستان است که تا کنون کمبود آن احساس می شد به بخش نوزازان بیمارستان ولیعصر خرمشهر اهدا و در این بخش نصب و راه اندازی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر نگهداری نوزادانی که دارای مشکلات نارسی، ناهنجاری مادر زادی و تنفسی و همچنین نگهداری  نوزادان برای اعزام به بیمارستانه ای دارای بخش "ان.ای.سی.یو" را از دیگر موارد استفاده از این دستگاه برشمرد.

از مهمترین عوارض بیماری های نوزادان، نارس بودن، ابتلا به ناهنجاری مادر زادی، عفونت و زردی است که مهمترین عوامل پیشگیری می توان به دیابت، مراقبت های دوران بارداری اشاره کرد. مصرف نکردن داروهای عطاری با ترکیبات مضر برای نوزاد در زمان بارداری و همچنین تغذیه نوزاد با شیر مادر از دیگر توصیه های پزشکان در مواقع ابتلای نوزادان به بیماری است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار