مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: با همکاری کشاورزان، صنایع، ادارات، مردم و رسانه‌ها توانستیم در سال جاری مدیریت صحیحی در مصرف برق داشته باشیم و هیچ خاموشی با برنامه‌ای در سال جاری رخ نداد.
کد خبر: ۷۷۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۶ 09 September 2019

به گزارش تابناک قم، سهیل کیانی پور با اشاره به کاهش خاموشی‌ها در سال جاری اظهار داشت: سال گذشته به علت کاهش بارش‌ها با مشکل تولید برق روبرو بودیم که مجبور شدیم در سال 97 خاموشی با برنامه در استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری به علت واگذاری مدیریت مصرف به استان‌ها شاهد هیچ‌گونه خاموشی با برنامه در قم نبودیم ابراز کرد: امسال از ابتدای آغاز پیک‌ها مصرف، ابتدا به‌صورت ماهیانه و پس‌ازآن به‌صورت هفتگی مدیریت مصرف به خود استان‌ها واگذار شد که این کار سبب عدالت در توزیع برق و جلوگیری از خاموشی‌های با برنامه شد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم ادامه داد: در ابتدای تیرماه 800 مگاوات سهمیه استان قم بود که تا 5 درصد افزایش در وضعیت زرد قرار می‌گرفتیم و اگر بیشتر و در وضعیت قرمز قرار می‌گرفتیم خاموشی اتفاق می‌افتاد.

وی با تقدیر از همکاری مناسب رسانه‌ها و فضای مجازی برای تشویق به مدیریت مصرف اضافه کرد: استان قم بعد از خوزستان با شدت گرما و دمای بالا در رده دومین استان کشور قرار دارد که امسال با کمک رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی درست به مردم توانستیم مدیریت درستی بر مصرف برق داشته باشیم.

کیانی پور 30 درصد افزایش مصرف‌ها در زمان پیک برق را مربوط به وسایل سرمایشی دانست و افزود: شرکت توزیع برق استان در ابتدا برای کنترل مصرف با چاه‌های کشاورزی استان تفاهم‌نامه امضا کرد که به موجب آن چاه‌های کشاورزی با چهار ساعت خاموشی، 20 ساعت برق رایگان دریافت می‌کردند.

وی دومین اقدام برای مدیریت مصرف را مربوط به تفاهم با کارخانجات و صنایع بزرگ استان برشمرد و ادامه داد: تنها یک هفته در زمان پیک با احتمال خاموشی روبرو شدیم که با خاموشی ادارات اجازه رسیدن این خاموشی‌ها به مردم را ندادیم.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم یادآور شد: تمام خاموشی‌های امسال به علت حوادث و فیوزسوزی رخ داد که این حجم فیوز سوزی و حوادث نسبت به سال گذشته با کاهش روبرو شده بود.

وی با بیان اینکه با همکاری مردم و رسانه توانستیم با مدیریت مصرف خاموشی با برنامه نداشته باشیم خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در این همراهی مردم با شرکت برق داشته‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار