رییس انجمن برنج خوزستان:
رییس انجمن برنج خوزستان با بیان اینکه خطر واردات همیشه تولید برنج در خوزستان و کشور را تهدید می‌کند، گفت: انتظار داریم تا واردات برنج، حداقل در زمان برداشت ممنوع و یا مدیریت شود.
کد خبر: ۷۷۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 14 September 2019

محمد سواری، با اشاره به بحث واردات برنج به کشور اظهار کرد: در بحث کشاورزی، مرحله‌ای که باعث خوشحالی کشاورز می‌شود، مرحله برداشت است زیرا همه زحمت‌هایی که در مراحل کاشت و داشت کشیده است، نتیجه می‌دهد و جبران کننده همه این تلاش‌ها است.

وی افزود: در این زمینه اکنون در مرحله‌ای هستیم که کشاورزان برنج را کشت کرده و در حال انجام عملیات داشت بر روی مزارع خود هستند اما آنچه خستگی را در تن کشاورزان می‌گذارد و باعث رنجش آن‌ها می‌شود، موضوع واردات برنج است.

رییس انجمن برنج خوزستان تصریح کرد: واردات بی‌رویه برنج یکی از مهمترین چالش‌ها و دغدغه‌هایی است که کشاورزان، به ویژه برنجکاران خوزستانی با آن مواجه هستند و خطر واردات همیشه تولید برنج در خوزستان و کشور را تهدید می‌کند.

سواری ادامه داد: متاسفانه زمانی که برای خرید برنج به بازار مراجعه می‌کنیم، شاهد آن هستیم که برنج خارجی به وفور در بازار وجود دارد و این مساله می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر روی کشت این محصول در داخل داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا موضوع واردات برنج، حداقل در زمان برداشت مدیریت شود. این مساله علاوه بر مطلوب کردن قیمت برنج جهت خرید از کشاورزان، باعث افزایش رغبت آن‌ها برای تولید و کشت این محصول در سال‌های آینده می‌شود.

رییس انجمن برنج خوزستان عنوان کرد: اینکه برنج از مبادی رسمی و یا قاچاق وارد کشور می‌شود، در مجموعا مورد پذیرش کشاورزان نیست و در این زمینه انتظار داریم تا حداقل در فصل برداشت به این مساله توجه و واردات ممنوع یا مدیریت شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: واردات برنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار