استاندار خوزستان گفت: ۲هزار و ۹۰۰ ویژه برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در هفته دفاع مقدس در استان خوزستان برگزار می شود.
کد خبر: ۷۷۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹ 08 September 2019

غلامرضا شریعتی ظهر امروز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار کرد: خوزستان در طول تاریخ از جنگ جهانی دوم و حمله متفقین تا هشت سال دفاع مقدس به عنوان دژ کشور به حساب می آید.

به گزارش"تابناک" وی افزود: اکنون مقامات عالی نظام و کشور توجه بسیاری به این استان دارند.

شریعتی در خصوص اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس در استان بیان کرد: محور های اصلی دفاع مقدس باید استفاده از زبان هنر برای برگزاری پرشور برنامه های محتوایی و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس باشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برنامه ویژه ای برای سالروز حصر آبادان و ۹ مهر حماسه مردم حمیدیه برنامه ریزی و اجرا شود.

شریعتی به برگزاری بیش از دو هزار و ۹۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خوزستان اشاره کرد و گفت: دشمنان با سخت ترین هجمه ها برای برهم زدن اتحاد ما برنامه ریزی کردند که باید با تقویت در این زمینه را برای نفوذ آنها کاهش دهیم.

استاندار خوزستان با تاکید بر مردمی بودن برنامه های هفته دفاع مقدس، بیان کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی یکی از برنامه هایی است که زمینه مشارکت مردم را افزایش می دهد.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خوزستان نیز در این نشست گفت: دانشنامه استانی دفاع مقدس با سه رویکرد جغرافیای دفاع مقدس، نیروی انسانی و موضوعات فرهنگی، هنری و ادبی دفاع مقدس درحال تدوین است.

سردار محمد علیپور افزود: تاکنون با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز سه هزار و ۷۰۰ منبع و مدخل جمع آوری شده است.

وی درخصوص اجرای نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستان گفت: قراردادی با هشت شهر استان خوزستان از جمله شوش، دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر، اندیمشک، اهواز، دزفول با رویکرد مردمی بسته شده تا خاطرات شفاهی دفاع مقدس تدوین شود.

علیپور درخصوص باغ موزه دفاع مقدس در اهواز بیان کرد: همزمان در ۲ محور عمرانی و تعیین محتوا برای باغ موزه دفاع مقدس اهواز فعالیت می کنیم، این باغ موزه تا سال ۹۹ باید به اتمام برسد.

وی ادامه داد: محتوای این باغ موزه باید به گونه ای باشد که حق مطلب درخصوص مظلومیت مردم خوزستان در جنگ تحمیلی به نمایش گذاشته شود، همچنین محتوای استفاده شده باید فراملی باشد تا هر فردی به دنبال تحقیق درخصوص جنگ تحمیلی علیه ایران بود به این باغ موزه رجوع کند.

همچنین صادق کریمی کیا در این نشست اظهار کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس در استان به واسطه خط مقدم بودن این دفاع بسیار متفاوت و پرشورتر از دیگر استان ها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این راستا برنامه های مختلفی تدوین شده است، افزود: جلسات ستادی و فعالیت  کمیته های تشکیل شده در زمانبندی مشخص شده برگزار و برنامه های ویژه ای تدوین شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان بیان کرد: یکی از برنامه های تدوین شده، تقدیر از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس است.

کریمی کیا گفت: پیشکسوتان هر شهرستان توسط فرمانداری ها مشخص شده و تجلیل ها به صورت مجزا در هر شهرستان برگزار خواهد شد. 

همچنین معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی باغ موزه دفاع مقدس اهواز گفت: یکی از موانع موجود بر سر راه این پروژه وجود ۲ دکل برق متعلق به شرکت نفت است که باید به بیرون از محوطه منتقل شوند.

فاضل عبیات ادامه داد: دستگاه ها و سازمان های موظف مانند شهرداری به تعهدات و الزامات خود در این پروژه عمل کنند تا شاهد پیشرفت در آن باشیم.

احداث باغ موزه دفاع مقدس در محل پارک شهروند (نزدیک پل نهم) اهواز،درمساحت حدود هفت هزار متر مربع با سالن اداری، کتابخانه و محیط رفاهی طراحی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار