همزمان با سراسر کشور و در ششمین روز از ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) همایش جهانی شیرخوارگان حسینی به یاد طفل 6 ماهه سیدالشهدا(ع) در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 07 September 2019
 

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این مراسم که در ورزشگاه 6 هزار نفری رضازاده اردبیل و با استقبال گسترده بانوان و اطفال خردسال آنها برگزار شد، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل اظهار کرد: نظام تربیتی اسلام ایجاب می‌کند تا خانواده‌ها به موضوع پرورش فرزندان خود بر مبنای معرفت اسلامی، دینی و عقلی توجه کنند تا از همان دوران طفولیت براساس یک الگوی تربیتی سالم فرزندان تربیت یافته و تعالی پیدا کنند.
 
حجت‌الاسلام حسین نوری به وداع غریبانه امام حسین(ع) با علی اصغر طفل‌ترین سرباز دفاع از حریم اهل بیت اشاره و خاطرنشان کرد: این وداع را نباید ساده بینگاریم بلکه امام حسین(ع) می‌خواست با این وداع و زمزمه مهربانانه با علی اصغر در ذهن و افکار او تاثیر گذاشته و به نوعی در تحول آینده او نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: مساله آب در کربلا منتفی بود و امام حسین(ع) بر مدار نظام تربیتی برگرفته از قرآن و سیره پیامبر می‌خواست فرزندان و اهل بیت خود را به گونه‌ای آماده مقابله با دشمنان کند تا آنها راه حق و حقیقت را از راه انحراف و باطل تشخیص دهند.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل به تاثیرگذاری لقمه حلال از مرحله انعقاد نطفه تا لحظه مرگ و حتی بعد از حیات دنیوی اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها باید با لقمه حلال فرزندان خود را تربیت کنند و به ویژه مادران در هنگام حاملگی با خواندن قرآن، دعا و اقامه نماز سعی کنند رابطه معنوی با جنین خود پیدا کنند.

نوری ادامه داد: اولین حق اولاد بر پدر و مادر نهادن نام نیک بر او و انتخاب اسمای شایسته است که چه زیباست نام بین‌المللی علی و فاطمه را برای فرزندان خود انتخاب کنیم تا زندگی و خانه ما برکت پیدا کند.

وی تبلیغات ماهواره‌ای دشمنان در انحراف خانواده‌ها برای برائت‌جوئی از انتخاب نام اهل بیت بر فرزندان را یادآور شد و بیان کرد: متاسفانه این رفتار و حرکت دشمنان به گونه‌ای تاثیرگذار بوده که برخی از خانواده‌ها از نامگذاری فرزندانشان به نام ائمه اطهار دوری می‌جوید و در برخی فیلم‌ها و سریال‌ها نیز اسامی خارجی تبلیغ می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل از خانواده‌ها خواست؛ تا به فرزندان خود آداب نیک و فضایل نیکو را نظیر رفتن به مسجد، خواندن نماز اول وقت، حضور در آئین‌های عزاداری و بسیاری از مفاهیم و مبانی معرفتی را یاد داده و آینده آنها را از لحاظ سلامت اخلاقی تضمین کنند.

نوری تصریح کرد: دشمنان ما با پرچم سرخ شهادت و سبز انتظار مشکل دارند و به هر شکل ممکن می‌خواهند این مبانی و عناوین را از قلب‌ها بزدایند در حالی که بانوان ما با برگزاری محافل عزاداری خانگی و ختم انعام می‌توانند به توسعه این حرکت معنوی و ارزشی کمک کنند.

وی به تشدید تبلیغات دشمنان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای علیه خانواده‌ها و تحکیم بنیان خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: چرا باید 35 درصد ازدواج‌های منجر به طلاق شود و به نوعی تهدید و فشار روحی – روانی و عاطفی سلامت جامعه ما را زیر سوال ببرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل در پایان بیان کرد: خانواده‌ها در کنار تکریم اولاد خود و همچنین ابراز محبت و تربیت معنوی به عاقبت بخیری او نیز توجه کنند تا مبادا سربازی تربیت کنیم که در خدمت نظام سوء تربیتی ماهواره‌‌ای باشد بلکه شایسته است این سرباز در خط ولایت حرکت کند.

در این مراسم در سوگ طفل 6 ماهه کربلا و سید و سالار شهیدان عزاداری شده و بانوان فرزندان خود را نذر سرباز کربلا کردند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار