استاندار مركزي:
آقازاده استاندار مرکزی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی،گفت: حمایت موثر و برنامه‌ای از بخش خصوصی به عنوان عامل اصلی توسعه اقتصادی استان تکلیف دستگاه‌های اجرایی است.
کد خبر: ۷۷۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ 07 September 2019

به گزارش تابناک مرکزی صبح شنبه استاندار مرکزی اظهار کرد: تکیه بر برنامه‌های کاربردی و شناخت فرصت‌های کسب و کار جدید با محوریت بخش خصوصی، برنامه دولت تدبیر و امید در عرصه اشتغال‌زایی است و دستگاه های اجرایی باید در این امر خطیر مشارکت گسترده داشته باشند.

وی ادامه داد: حفظ و ایجاد اشتغال تنها با حمایت هدفمند از فعالان اقتصادی به خصوص در حوزه صنعت محقق می‌شود و باید حمایت از صنایع داخلی جنبه عملیاتی به خود گیرد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: پایش و شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و صنعت و معدن  اجتناب‌ناپذیر است و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان به خوبی این مهم را در دستور کار قرار داده است.

آقازاده بیان کرد: بعد از فرآیند پایش مشکلات  به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ارجاع می‌شود و با رای و نقطه نظرات اعضا در فرآیند رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: فعالان اقتصادی در شرایطی که کشور با تحریم‌های ظالمانه دشمنان مواجه است، صحنه کار و تلاش را رها نکرده و با تمام قوا در راستای توسعه اقتصادی کشور حرکت می کنند، بنابراین بخش دولتی  ظیفه دارد تا آنجا که قوانین و مقررات اجازه می‌دهد نسبت تسهیل‌گری در امور این بخش بکوشد.

استاندار مرکزی در خصوص صدور اسناد ۳۰ واحد صنعتی مستقر در قطب صنعتی اراک نیز گفت: این واحدهای تولیدی از جمله صنایع کارآمد و صادرکننده استان هستند که اداره‌کل راه و شهرسازی و دیگر نهادهای مرتبط استان وظیفه دارند از طریق مجراهای قانونی مشکل اسناد آن‌ها را پیگیری کرده و تا ۲ ماه آینده سنددار شوند.

آقازاده نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان عایق‌های رطوبتی نیز گفت: واحدهای مذکور در تامین قیر مورد نیاز خود مشکلات گسترده‌ای دارند که باید برای حل آن تلاش شود.

وی افزود: مجموع قیر مصرفی تولیدکنندگان عایق‌های رطوبتی کمتر از یک درصد قیر کشور است که باید با قرار دادن آن‌ها در زیرمجموعه مصالح‌ساختمانی از قوانین وزارت نفت خارج شوند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بیش از ۱۳ هزار قانون در کشور وجود دارد که این تعدد زمینه تفاسیر مختلف و ابهامات گسترده‌ای را بفراهم کرده است.

سید «مهدی مقدسی» افزود:  تمهیداتی نیاز است که هیچ بخش‌نامه ای در حوزه تولید، صادرات و واردات بدون هماهنگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی صادر نشود.

وی در خصوص مشکلات شرکت‌های هپکو و آذرآب اراک نیز گفت: روز سه شنبه این هفته به طور مفصل در خصوص مسایل و مشکلات این صنایع مادرتخصصی با رئیس جمهوری و معاون اول نهادریاست جمهوری تبادل نظر شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار است نشستی با حضور وزاری صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شود و نسبت به واگذاری هپکو به قرارگاه خاتم الانبیا(ص) یا گل گهر سیرجان و واگذاری شرکت صنایع آذرآب به شرکت مپنا اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار