مدیر شبکه آبفا منطقه آبادان با اعلام شناسایی سه هزار انشعاب غیر مجاز آب در این شهرستان گفت: مالکان انشعاب غیر مجاز در آبادان تا پایان شهریور ماه مهلت دارند نسبت به اخذ اشتراک مجاز آب اقدام کنند تا مشمول جریمه نشوند.
کد خبر: ۷۷۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ 07 September 2019

علیرضا خلیلی نیاز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خانوارهایی که از انشعاب غیر مجاز آب استفاده می کنند تا پایان شهریور ماه جاری زمان برای اخذ انشعاب دارند، جرایم آنها نیز تا پایان مهلت اعلام شده بخشیده خواهد شد.

وی از شناسایی و تبدیل وضعیت بیش از ۳۵۰ رشته انشعاب غیرمجاز در آبادان طی امسال خبر داد و افزود: در ادامه فرآیند پیمایش و شناسایی انشعابات غیرمجاز، ۳۵۰ رشته انشعاب غیرمجاز آب در آبادان و ۱۰ رشته انشعاب غیرمجاز در اروندکنار شناسایی و تعیین تکلیف شد و به چرخه فروش آب اضافه گردید.

مدیر شبکه آبفا منطقه آبادان انشعابات غیرمجاز را مهم ترین عامل هدررفت آب دانست و گفت: نبود تعادل فشار در شبکه توزیع به علت غیربرنامه ای بودن انشعابات، احتمال نشت آلاینده ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری، پرداخت نکردن آب بها، تشدید نشت از این انشعابات و نصب غیر اصولی آن از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می آورند.

خلیلی نیا گفت: افرادی که دارای انشعابغیرمجاز آب هستند با مراجعه به امور مشترکین ادارات آبفا در شهرهای آبادان، چوئبده و اروندکنار ، تقاضای اشتراک قانونی نمایند تا علاوه بر بخشودگی جرایم انشعابات غیرمجاز، هزینه حق انشعاب را نیز بصورت اقساط پرداخت نمایند.

مدیر اداره آبفا آبادان تصریح کرد: در صورت مراجعه نکردن این مشترکین در مهلت مقرر، علاوه بر جمع آوری انشعاب غیرمجاز و اخذ جریمه، اشخاص متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

ایجاد شبکه فاضلاب

وی با اشاره به مشکلات شبکه فاضلاب آبادان اظهار داشت: شبکه فاضلاب شهر آبادان با مشکلات زیادی مواجه است ولی در یک سال اخیر با امکانات محدود تلاش  زیادی برای ساماندهی شبکه فاضلاب این شهر انجام داده است.

خلیلی نیا گفت: برای رفع مشکلات فاضلاب سه پروژه از سال گذشته در قسمت های مختلف شهری با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات نیرو و سازمان منطقه آزاد اروند آغاز شد.

وی افزود: شبکه فاضلاب نقاط پراکنده شهر آبادان که طرح های فاضلاب آنها تکمیل شده و نیاز به توسعه داشتند مانند مناطق طیب،سده و بخش هایی از ذولفقاری با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نیرو به پایان رسید و اکنون این مناطق دارای شبکه فاضلاب شهری می باشند.

مدیر شبکه آبفا منطقه آبادان گفت: پروژه احداث شبکه فاضلاب مناطق فاز ۲ و چهار امیر آباد، ۱۹۱ هکتاری و سلیچ غربی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نیرو نیز به پایان رسید و شبکه فاضلاب این مناطق وارد مدار شد.

خلیلی نیا اظهار داشت: پروژه ایجاد شبکه فاضلاب مناطق شطیط و علوانیه نیز با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند نیز آغاز شده است ولی امیدواریم سازمان منطقه آزاد اروند تامین اعتبار را در زمان معین انجام دهد.

وی از آغاز پروژه شبکه فاضلاب در سه منطقه پرجمعیت آبادان در سال جاری خبر داد و افزود: ایجاد شبکه فاضلاب در مناطق سلیچ شرقی، فیه و منطقه هزاری های کوی ولیعصر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نیرو بزودی آغاز و در یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین به فعالیت شبانه روزی ۴۰ تلمبه خانه فاضلاب در آبادان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲ تلمبه خانه که فاضلاب آنها به صورت مستقیم وارد رودخانه بهمنشیر می شد با طراحی یک پروژه حذف شده و از تخلیه فاضلاب به رودخانه بهمنشیر جلوگیری شده ضمن اینکه فاضلاب این تلمبه خانه ها وارد تصفیه خانه فاضلاب آبادان شد.

ایجاد شبکه آبرسانی

مدیر شبکه آبفا منطقه آبادان با اشاره به خطوط آبرسانی آبادان گفت: پروژه خط انتقال آب در سال گذشته با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال وارد مدار بهره برداری شد و در اروندکنار نیز تصفیه خانه اضطراری با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال وارد مدار بهره برداری شد تا این دو شهر در یک سال اخیر با کمترین قطعی آب مواجه شوند.

خلیلی نیا با اشاره به کمبود آب شرب در شهر چوئبده اظهار داشت: در این شهر پروژه تاسیسات آبرسانی از اواخر سال گذشته با اعتبار صد میلیارد ریال آغاز شد که اکنون به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی رسیده است.

وی افزود: روزانه سه هزا و ۵۰۰ متر مکعب آبرسانی به چوئبده  داریم که با پایان یافتن پروژه تاسیسات تا پایان سال جاری آبرسانی در این شهر میزان آبرسانی روزانه به ۱۰ هزار متر مکعب خواهد رسید.

وی با اشاره به تکمیل فاز دوم پروژه تصفیه خانه طرح جامع آب آبادان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال اظهار داشت: ظرفیت کنونی آبرسانی آبادان ۹۰ هزار متر مکعب در روز است در صورتی که نیاز آبی شهرستان ۱۵۰ هزار متر مکعب در روز است که با بهره برداری این پروژه روزانه ۱۸۰ هزار متر مکعب آب تا افق ۱۴۲۰ تامین می شود.

مدیر شبکه آبفا منطقه آبادان گفت: پروژه های آبفا آبادان هفت سال به جایی نرسیده بود ولی با حمایت مسئولان شهری و استانی در یک سال اخیر پروژه های بزرگی در سطح شهر فعال شده است.

خلیلی نیا میزان شبکه آّبرسانی در شرق آبادان را ۹۵ درصد عنوان کرد و افزود: این پروژه در مناطق فاز یک و چهار امیر آباد و ایجاد ۴۳ کیلومتر شبکه آبرسانی از سال گذشته با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شد که اکنون ۳۹ کیلومتر آن اجرا شده است که در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: پروژه خط آبرسانی با ۶۳ کیلومتر در مناطق دهکده بریم، شیطیط، ولیعصر و فاز چهار ذوالفقاری با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند امسال آغاز شد که تا کنون پنج کیلومتر آن اجرا شده است.

مدیر شبکه آبفا منطقه آبادان در ادامه گفت: پروژه هشت کیلومتری آبرسانی منطقه فیه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در ۶ ماه ابتدای امسال به پایان رسید که اکنون خط آبرسانی این منطقه جدید است.

خلیلی نیا افزود: پروژه آبرسانی منطقه سلیچ شرقی به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از سال گذشته آغاز شده است که تا کنون ۱۰ کیلومتر آن اجرا شده است که در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در منطقه سلیچ غربی نیز پروژه آبرسانی به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال در سال گذشته آغاز شده که ۱۰ کیلومتر آن نیز اجرایی شده است.

وی افزود: در غرب شهر اروندکنار نیز پروژه خط آبرسانی به طول ۱۴ کیلومتری با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال آغاز شده که اکنون به پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده است.

مدیر شبکه آبفا آبادان گفت: در شهر چوئبده نیز هشت و نیم کیلومتر خط آبرسانی با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال وارد مدار شد، البته برای تکمیل خط آبرسانی این شهر پروژه ۱۵ کیلومتر با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال در مرحله مناقصه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای احداث آب شیرین کن در شهر چویبده که تا پایان سال جاری با تولید روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب وارد مدار خواهد شد ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نیرو در نظر گرفته شده است.

خلیلی نیا گفت: برای احداث آب شیرین کن در اروندکنار با تولید روزانه سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب  ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتباران وزارت نیرو در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه آبفا منطقه آبادان اظهار داشت: برای احداث ۲ آب شیرین کن در آبادان با حجم تولید روزانه هشت هزار و ۱۴ هزار متر مکعب ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

کل شبکه فاضلاب آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی ۱۴۵کیلومتر شبکه شرکتی و ۱۴۵ کیلومتر شبکه شهری بود که از سال ۷۰ تا ۹۲ با اجرای پروژه های فاضلاب ۴۳۳ کیلومتر به شبکه فاضلاب آبادان اضافه شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار